♥♥

Ligger och är dunder hungrig i väntan på att fisen ska vakna. Jag gjorde ugns stekt falukorv i morse och skalade potatis så vi ska äta potatismos och ugnstekt falukorv idag med kokta grönsaker om fis vill vakna. Ikväll blir det kött och pommes när älskling kommit hem. Då är han nöjd.

Trots att jag är genom förskyld så har vi spenderat förmiddagen ute. Fisen har lekt med Hampus i nästan 2 timmar. Och de har lekt hela tiden utan någon som helst tendens till bråk. Guud vad skönt och kul att se. Vilket resulterar sig i en mycket avslappnad mamma som kan njuta av solen.

I helgen ska jag piggana till och krya på mig. För till veckan blir det 5pass på 4 dagar och jätte lite tid med fisen. Men får gotta mig i att jag är ledig fred-söndag nästa vecka också och njuta av familjen då♥ .

Vi har köpt hem en frys så äntligen kan bullar bakas, ännu mer mat kan köpas hem, bröd kan frysas ner osv. Så ska tvättmaskinen tas hem, paviljongtält och ute möbler ska köpas. Samt en torkvinda. Kommer bli så sjukt bra. Å vad jag stormtrivs ♥

Dessa 4,5 månaderna som jag har kvar nu innan jag går på mamma ledighet kommer gå så jädrans fort. Det är 1000 bollar i luften som ska hinnas göras och köpas och planeras in. Skulle behöva 48 timmar på mitt dygn. Ett dygn till mig själv och ett till fisen.


Men tänk. En massa månader hemma med mina barn♥ . Planen är väl att komma tillbaka till jobbet korta turer på helgen efter iallafall 5-6 månader. Är nog nyttigt och bra. Men månaderna innan så ska jag bara njuta och ta vara på tiden på bästa möjliga sätt. Å vad jag längtar ♥



Min lilla korv kommer inte vara minst. Han ska bli storebror. Finaste storebrodern♥



Och Tindra då ska bli moster igen. Stora tjejen som börjar förskolan till hösten!! Min fina tjej som är så duktig med att skriva och räkna redan. Så glad att du finnes i mitt och fisens liv. Vårt hem blir så mycket roligare med henne i det. Fisen är nöjdare och gladare. De kan leka jätte långa stunder på hans rum utan att man ens märker dem. Tänk att hon ska bli moster gånger2. Tänk vad mina barn kommer se upp till henne. Speciellt om jag får en tjej. Iih♥

Och mamma har redan lovat att ta den minsta små stunder ibland då och då när jag är redo att lämna han/hon. För att jag ska få extra kvalitetstid med fisen. Är jätte viktigt att inte åtsidosätta han med. Älskade lilla barn. Du ska och kommer aldrig hamna på nummer 2. Delad 1a kommer ni ligga på ♥

Så glad över att jag har min mamma, bror. Som ställer upp för minsta lilla vink. Planerar och ser till att kunna finnas till hands jämt. Vet inte hur jag skulle fixa det annars med mina arbetstider. Eller när Erik och jag vill ha egen tid. Jag sprudlar av glädje när jag tänker på vilken tur vi har som har er. Som finns, ställer upp och bryr er. Ni är bäst och vi älskar er för allt ni gör ♥

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤