Oct. 29, 2014

Husägare for real nu!!!! Besiktningen gick som vi trodde och den gick bra. 15e Januari flyttar vi, då går flyttlasset. Herregud vad jag längtar med blandade känslor. Hatkärlek kallas det som jag sa.

Men det ska bli så underbart med eget, att det är vårat. Kunna säga att vi bor i hus, vårt hus. Det känns fantastiskt att känna sig säker vart man ska bo, att slå sig till ro. Att vi betalar till oss själva, till våran familj.

Nu bor vi här i 2,5 månad till. Och vi har massor med saker vi ska göra under den tiden. Så den kommer springa iväg.

Och när vi kommit iordning i huset osv så ska jag äntligen börja jobba lite grann på helgerna. Det känns helt underbart och det pirrar i magen när jag tänker på det. Jag vet att man ska njuta av mamma ledigheten. Och jag känner mig så grym och elak när jag säger/skriver att jag vill jobba och saknar det när jag har världens finaste barn hemma. Men jag saknar verkligen jobbet så mycket, arbetskamraterna, vårdtagarna, det sociala. Jag älskar mitt arbete och brinner för det. Så jag antar att jag ska vara glad istället åt det.

Blir bra och skönt för Erik med att få ensam tid med barnen utan att jag ska vara med. Får intala mig det iallafall ;)

Många bollar i luften iallafall känns skönt ;)

Kl 16 är det läkarundersökning för Celine och vägning och mätning. Ska bli spännande att se vad hon har gått upp och vad mycket hon växt. Känns som om hon växer hela tiden, kanske inbillar mig. Så ska bli spännande att se ;)

Nu medans fisan sover ska jag göra mig iordning och plocka fram nya kläder till fisan.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤