bröllopet

Saker jag kommer att blogga om kring bröllopet; 
PLANERING, vad som skall göras när var och hur? . Jag kommer säkert behöva jätte mycket hjälp utav er med tips osv.
Vad äter man på middagen,kvällen -  godis, tårta, snacks? 
VART ÄR MAN EFTER BRÖLLOPET?! 
Gäster? Vilka bjuder man? Och varför? Bara för det är släkt, inte släkt? Vissa är somsagt helt självklara. Sen finns det dom som är på gränsen, och det är JOBBIGT tycker jag!
TÄRNORNA. - Kommer komma ett inlägg om mina fina tärnor, och varför just dem blev mina tärnor!
Brudnäbbar, jag kommer att ha 2 stycken näbbar. Vilka får ni också veta senare. 
BUDGET, Ni som har gift er, vad har ni lagt mest pengar på, och hur mycket landade ni på ca? . Har sett helt sinnes sjuka summor som är på FLERA HUNDRA TUSEN?! . Men sen tänker/tycker jag att det är inte allt man köper som gör bröllopet, ju dyrare desto bättre? Näää.. Inte min grej, MEN jag vill att det ska kosta lite iallfall.. Våra gäster ska få sitta, känna att de kan slappna utav, bli bra omhändertagna. Inte behöva tänka på påfyllnad, servera mat osv. Så vi kommer "hyra" in sånna som serverar osv, tror det heter något men kommer inte på nu ;)
Vad gör man på en bröllopsfest? , Lekar? Isåfall vilka lekar? 
Musik? Vad för slags musik ska det vara? Och i kyrkan. Någon som har tips för vilka låtar som är fina där?
 
Något jag INTE kommer blogga om och visa kort på är brudklänningen. Erik ska inte alls få någon möjlighet att se den eller ens ana hur den ska se ut . den ska vara TOPPHEMLIG!! Jag tänker även sova borta kvällen innan så han inte kommer se mig förens i kyrkan. Så kort får knäppas EFTER vigseln. Tycker det gamla sättet är så fint 💜 hur gjorde ni? 
Har ni något tips inför bröllop, fördel/nackdel? 
Behöver alla tips vi kan få om ALLT!! 
 

Kommentarer
Kommenterat av: Anonym

Vi la mest pengar på festen. Den landar på lite över 4 tusen. :)

På middagen kan det vara kul att ha bröllopsbingo/ bröllopskryss. Finns mallar på det på bröllopsguiden. Vi funderar på att ha bingon..men göra om lite saker.. :)

Vi bjöd inte alla som vi är släkt med, utan vi bjld dom som vi har kontakt med, som vi pratar med. Och som vi vet tkr om oss/ vi tkr om dom. Så det finns vissa i släkten som ej är bjudna. Jag bjöd heller ej vissa bekanta/kompisar. För jag ungps inte med dom på samma sätt, pratar ej med dom på samma sött längre. Så någonstans var man ju tvungen att dra gränsen.

Jimmy har dett min klänning,men det är för att han ficn köra miöjoner ggr t hon som gjorde om den. Men tror det blir överraskning ändå,han har ju bara sett klänningen på mig när jag är osminkad o grejer. Blir annat med smink o hår och det :)




2015-07-19 kl 14:53:07
URL: http://anniemariaskane.wordpress.com
Kommenterat av: A

Va kul att du kommer blogga om alla förberedelser! Det ser vi fram emot att få läsa ;-)
Mitt tips till er blir att göra det som känns bra i magen: vill ni inte bjuda nån så gör inte det, vill ni ha köttfärssås å spagetti så har ni det. Det ä er bjudning! Å ha kul!!!!!!!!!

2015-07-19 kl 21:50:08

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤