Drömmar kan ingen döda.

....Midsommar blomster.. .
 
Trevlig midsommar till er mina FÅ läsare ;) . Hoppas att ni får er en riktigt trevlid midsommar trots det gråa vädret. 
Vi ska spendera våran midssommar hemma hos mor och c/o med en massa god mat och efterätt. Känner hur magen kurrar redan. Åt bara lite yougurt och jordgubbar till frukost och 2 koppar kaffe. Blir så less på mig själv, orkar aldrig äta frukost nästan. Hur gör ni för att orka med en ordentlig frukost så ni står er tills lunchen? Har ju verkligen 0 energi. 
 
Har precis klivit ur duschen, passade på när lilla hjärtat sover. Även inatt var hon så duktig och inte ammade något. Trodde aldrig att det skulle vara såhär enkelt. Mycket är nog tack vare att hon dricker välling och tar tutten. Tackar gudarna för det faktiskt!!!..Kanske inte längre fram ;) . 
 
Igår när vi hade varit och släppt Chewy så han fick springa utav sig så åkte vi förbi mitt barndomshem på mon. Benjamin pekade förskräckt och sa, gjort så maamma? Han var helt förskräckt över hur det såg ut. Lång gräsmatta, uthusen och garaget som förfaller, samt huset och lekstugan.
Ser hemskt ut... 
 
Men tänk, det känns som det var igår mina barnsben sprang över gräsmattan och i vattenspridaren.
Det var som om det var igår vi lekte med alla kompisar där, körde cross, hade kaninhoppning.
Sprang och åt rabarber doppade med socker, åt ifrån hallonhäcken och vinbärsbusken.
Plockade plommon och äpplen inför hösten.
Det känns som igår när man tänker efter. 
Eller när vi gjorde ett stort stort lekrum på övervåningen i uthusen och jag och Ann-Christin fantiserade hur man skulle sova över där inne. Eller alla övernattningar vi gjorde i lekstugan. 
Alla kurragömma ställen som fanns på tomten och i huset .
Jaaaa, tänk.... Det känns som igår när man tänker efter. 
 

OCH ni vet när ni sådär tänker så hjärnan kickar på högvarv, det gjorde den för mig igår.
Ibland lite för mycket. Men tänk om man skulle sälja det här huset om sisådär 15 år el dyl. Och det huset på mon skulle vara ute till försäljning. TÄNK om vi skulle köpa det då. TÄNK vad fint det skulle bli om man renoverade det, byggde nytt stort dubbelgarage, rev uthusen. Men fortsätter det i denna takt, så kommer väl allt vara förfallet inom de närmsta åren :( . MEN TÄNK, skulle vara så KUL. Jag trivs som fisken i vattnet och älskar detta hus över allt. MEN ideén får mig att pirra i hela kroppen. Drömmar kan väl ingen döda, eller hur? ;).
Isåfall skulle jag ha ett gäng med hönor på gården med. Och ett stort vitt staket som löper runt hela tomten. Ni anar inte hur stor tomten är igentligen. Skulle även kunna ha ett gäng med hästar med igentligen. ;) haha. 
Nej men bara tanken skulle vara rolig, att köpa huset när barnen är stora och renovera upp det och ha en stor gillestuga på tomten till barnen. Slipper dem flytta hemifrån med ;)..toppen! ..Tror dock inte älskling är på samma plan som jag, menmen ;).
 
Tänkte jag skulle försöka piffa till mig extra idag. Försöka göra vågor/lockar i håret. Hur tror ni det går? Får försöka sedan när barnen/gubben sover vila och hoppas att mitt hår hinner torka tills dess.. 
 
Nu ska jag invänta att fialotta ska vakna så ska jag hoppa i mjukis kläder så länge och förbereda lunch som vi ska äta. Och sallad som ska med till mor i eftermiddag.
 
Ha nu en trevlig midsommar!!

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤