Som en familj

Igår efter jobbet åkte vi till Sofie och Robin i Nybacka när de passade ett hus. Robins farbror som bor där har en härrans massa höns, en sisådär 70stycken (!!!) och en massa kycklingar. KAN NI GISSA HUR GLAD BENJAMIN VA? 
Även Celine som tultade omkring där inne i ladugården bland alla höns och tuppar.
 
 
 
 
 
På eftermiddagen åkte jag och Sofie in till molkom och hämtade pizza som vi åt innan kvällen avslutades med hjullastaråkning. Var nog en av de bättre kvällarna för våran lilla fis 💜
 
 
Natten som var va dock en av de värsta för mig :( !!! Ätit skräpmat 3dagar på raken. Och jag lär mig aldrig att jag är överkänslig mot allt som har med fett å göra å snabbmat å onyttigheter. Inatt satte de sina spår. Sprang fram å tillbaka på toan i stort set hela natten. Och däremellan när jag inte gjorde det var C vaken. Så 0 i sömn nästan. Ni kan ju gissa er vilken zombie jah varit idag? Fick mig iaf 1,5 timmes sömn .
 
 
Sådär såg magen ut på mig inatt iallafall. Ser ut som om jag vore ruskit gravid!!!! Herrejösses vilket elände skräpmat å onyttigheter kan ställa till med. Vilket jävla gift de är igentligen?! 
 
Å här hemma är det känslor på prov må ni tro. Benjamin och C bråkar som aldrig förr. Eller Benjamin skriker så fort C kommer i närhetrn å helst ska han inte se henne alls. Han testar hela tiden å vill göra sånt han/vi ej kan göra. Han testar tålamod som ej funnits i dag och jag har känt mig rent utsagt som världens sämsta idag som inte haft de tålamodet man kanske borde. Ååh. :( lilla barn. Om du bara visste vad du gör oss gråhåriga ibland. MEN fan vad vi älskar dig, hela tiden. Jämt 💜 
 
Men allt blir så jobbigt och för mycket ibland, barnskrik, bråk, gråt, gnäll, tjat mm mm. Sånt hör väl till småbarnstiden. Men fan vad det sätter oss föräldrar på prov. 
 
MEN jag vill stå där om 20 år och se tillbaka på småbarnstiden med Erik och säga VI KLARADE DET! Fan vilket team vi är. Även om de inte känns så. Ibland känns de som vi motarbetar varann totalt. Som om vi säger emot varann hela tiden å varken lyssnar eller gör som den andre vill. Men hursom. Så får vi nästa dag att funka. Och jag älskar karln så jag blir galen. Och jag ser mig inte utan han i framtiden. Hursomhelst så uppfostrar vi 2 helt underbara barn till att växa sig till egna individer. VI gör det. OCH även om de inte alltid känns så så gör vi ett toppen jobb, och vi gör det TILLSAMMANS. Som en familj. 💜
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤