Drömmar kan ingen döda

Igår var jag med mamma när hon skulle hämta ut sina nya glasögon. På hemvägen åkte vi förbi mitt barndomshem för att hon ville se om det fanns några plommon på träden.
 
Och ni må tro OM det fanns! Och äpplen, och säkert en massa päron med !!! 
 
Så hela gårdagen gick hjärnan och kicka på högvarv och lite av ånger. Ånger över att vi inte köpte det när det låg ute. Det är dock endast 3 rum på 84kvm. MEN nästan 2000 kvm tomt. Och jag planerade i hjärnan att det blev till salu igen och vi köpte det och då skulle jag/vi ; 
 
Ha rivit uthusen + garaget. Fixat trädgården som förfallit totalt. Satt ett stort vitt staket så Chewy kunde springa fritt. Gjort en STOR STOR hönsgård. Med tanke på den stora tomten så skulle vi kunna ha jätte många fina hönor.
 
Sen skulle vi fixat ute trappan, renoverat den och byggt ut den som en altan. Köpt en ny ytterdörr. Även bytt hustaket och alla fönster.
 
Inne skulle vi bytt alla golv och tapeter,rivit ut köket och satt ditt ett nytt fint kök. Skulle även sätt in en kamin i vardagsrummet.
 
Skulle även byggt ut till ett extra rum. Antingen delat av sovrummen uppe eller byggt ett till innanför vardagsrummet. Och ifrån vardagsrummet skulle vi även byggt ut en altan, hälften inglasas och andra inte. 
 
På ovanväningen skulle vi fixat balkongen och renoverat den och lagt dit golv och tak. 
 
Sedan skulle det finnas liten lekplats, gäststuga, pool och dubbelgarage på gården. Och hela fasaden skulle renoveras och sättas panel på och målat i någon fin färg.
 
Ja men ni ser. Mina planer. Gissa om jag kolla hemnet miljoner gånger mer än vanligt igår ? ;) 
 
Jag älskar vårt hus. Men tänk att få komma över sitt eget barndomshem och renovera upp det allt eftersom. Skulle även va en liten dröm och komma över Eriks barndomshem. Men det är nog ännu mindre med chans än å få mitt ;) 
 
Men drömmar kan ingen döda.
 
Nu ska jag strax kila upp och och göra mat.
 
Om 1 timme kommer det va hela huset fullt med barn.
Hejsvejs
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤