hur kommer man upp

Tröttheten har legat över mig som ett tjockt täcke i flera veckors tid. Men idag har det blivit värre. Märker även att jag är lättirriterad. Gråter för allt och ingenting. Barnen leker jätte bra och nästa stund så gallskriker dem och slåss och gråter. Då vill jag bara sjunka under jorden. 
Känner mig stressad för att hinna allt, vara bra mamma, sambo, ha det städat, jobba, laga mat, ut med Chewy, fodra katter å kaniner mm mm mm . Listan kan göras lång. 

Ett evigt stressande. 
Men idag har kroppen sagt ifrån sjukanmälde mig inför imorgon. Så jag åker och lämnar barnen på dagis och åker hem och sover!! . Tror jag och min kropp behöver det. Låg och halvsov på soffan i 5minuter förut när C sov och Benjamin kolla på tvn. Men sen skulle det lekas . Jag önskar jag kunde va en bättre mamma. Som känner sig glad pigg å inte trött. :( 
Men det får aldrig någonsin vara bra. Aldrig.  Förlorat 2 stycken som ligger mig varmt om hjärtat har jag förlorat på 2.5månad. Vi går igenom en tuff grej här hemma. Och jag jobbar jämt känns de som. 
Jag behöver pausa mitt liv känns de som. Stanna upp. Njuta av barnen, älskling och vila ut. Hantera alla miljoner känslor som är i kroppen på mig just nu. 

Hur kommer man upp till ytan igen? 
Jag hoppas att det blir bättre snart. 
Jag hoppas det.


Kommentarer
Kommenterat av: Anonym

Vi alla har dåliga dagar, men jag är säker på att du trots det är en superbra mamma ❤️

"dom är inte borta, dom har bara gått lite i förväg" ❤️

2016-02-24 kl 21:37:13
Kommenterat av: Linda


Hoppas att allt lättar & blir bättre för dig snart, livet har sina svackor & detta varar inte för evigt även om det inte är till någon tröst just nu :( Samtidigt som det är så viktigt att lyssna till sin kropp. Du har all rätt att vila, att inte orka & att lägga saker åt sidan. Barnen älskar dig lika mycket för det,glöm inte det :)Kram på dig!

2016-03-01 kl 14:06:39
URL: http://brustabletten.blogg.se

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤