2 personer

Det är ganska häftigt att man ena stunden är jobbar och är en 'arbetare' för att sedan hämta barnen och sadla om på någon minut till mamma. 

Direkt när vi kom hem så bytte jag om och så tog vi en skogspromenad som avslutades i lekparken. 
Jag älskar att vara en person ena stunden för att sedan bli en annan. Jag älskar att vara mamma likaväl som att jag ÄLSKAR att jobba med det jag jobbar med. -MÄNNISKOR. Kommer aldrig byta jobb. Aldrig. Men min dröm är att vidarutbilda mig till socionom, behandlingsassistent eller barnmorska. 
Och jag älskar att känna att jag ÄR en bra mamma, tamejtusan en av de bättre om jag får vara självgo och säga det själv. Och jag är faktiskt JÄVLIGT bra på mitt jobb. Jag älskar alla vårdtagare, och alla människor runt om mig på jobbet. Älskar arbetskompisar och gemenskapen. 

Älskar att man kan ha världens sämsta dag för man är trött så ögonen ploppar ut för man jobbar 7pass på 6 dagar. Och heltid inom vården må ni tro är ingen lätt match. Framför allt inte när man har 2 små barn och en hel klase djur och ett hus på 167kvm. Men iallafall, likaväl som man har en sämst dag som en bra dag så finns det alltid någon på jobbet som lyfter en. Hela tiden 💕 Beundrar verkligen alla som jag har runtomkring mig 💕 


49,5 för att va exakt utan telefonen i handen. Och sen har jag arbetskläder också. MEN jag har gått ner ca 3kg helt ofrivilligt. ANTAR och TROR att det beror på att jag slutat med köttet. Äter inte alls lika mycket längre. Då jag har 0 ork att åka till affären för att handla eller för att jag helt enkelt inte orkar laga något till mig själv. 


Jobbar jag så blir det 1 mål mat om dagen och kvällsmat på kvällen som ägg, eller smörgås å youghurt. 

Är jag ledig äter vi alltid frukost tillsammans och sedan mat. Kan hända att jag äter något litet på kvällen. Men väldigt väldigt sällan. 

Hur tusan får man i sig en hel kostcirkel?! 
Jag älskar mat. Men så svårt, speciellt nu när älskling är borta med. Ikväll blev det spagettie och veg köttfärsås till barnen. (
Jag har ätit det i 3 dagars tid så det fick va för mig ikväll 😂 

Får se till att äta upp mig under helgen älskling är hemma. Barnen har bestämt hamburgare iallafall. Så är jag sjukt sugen på hemmagjord pizza med hemmagjord pizzasallad. Det får nog bli helgens meny. 


Celine somnade strax efter kl 19 idag och Benjamin däckade innan 20 under tiden jag tog mig ett bad. 


Imorgon efter jag slutat jobba så ska vi iväg och köpa ett akvarium i forshaga med fiskar. Sedan i helgen ska vi till skåre så får barnen köpa lite fiskar som de får välja själva. Gissa om de är förväntansfulla 💕 Äntligen ska de få ett eget akvarium. 💕 

Och jag är så stolt över Benjamin som sover uppe helt själv hela nätterna. Även fast han har Chewy och ett X antal katter och 1 kanin hos sig så sover han utan mig och Erik. Världs duktig är han 💕 


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤