back to work

Det blev tillökning, YEEEEY sa vi allihopa här hemma 👏👏 Erik var jätte skeptisk MEN gissa vem som gulligullar, matar, visslar å pratar mest? å köpte nya leksaker och mat för flera hundra till honom. HHAAHA. Erik är helt såld. 


Akke med, så fort han ser Erik börjar han vissla å låta å säga ' ärre packo' som han säger. Vet dock inte vad det betyder men låter super gulligt och härligt när han säger de. 

Han har även sagt ; kom hit, hej, hejdå, var glad, och en massa annat som vi ej reflekterat över. Ibland visslar han och pratar så man inte hinner med. 
Så har han en klocka och frågar man vart den är så har han gått dit och spelat på den.

Vi var även in igår och köpte en radio och duschspruta åt honom innan vi köpte nya leksaker. Så han har ljud omkring sig när vi inte är här. Även om pappa, Jesper och mamma är här när vi jobbar så är det viktigt med ljud och stimulans. 

Han har även fått en badbalja som han älskar att sitta och skvätta vatten vid. Så det är vatten både högt och lågt, Tur vi inte tapetserat än i vardagsrummet 😂


I fredags hann vi även med leoslekland i ett par timmar 💞 

Barnen öste och var helnöjda. När vi kom hem blev det tacomys. 

På lördagen var vi på kalas hos Tindra som fyllde 9!!!!!!ÅR!!!' Herregud vad tiden går snabbt 💞 Där blev det smörgåstårta och vanilg tårta med halva släkten. 

På eftermiddagen stack vi in till bergvik då Benjamins glasögon gick i sönder för vi trodde de skulle gå å laga dem på plats. Tji fick vi. Det skulle beställas minsann. 

Men älskling och barna hamnade på max å käkade iallafall 😂

På söndagen blev det biltema och djuraffären, skogen och greja, städa, tvätta och göra matlådor. 

Jag hade världens sämsta dag igår. Humörsvägningar i bött. Hela jag svajjade, barnen bråkade och tålamodet var totalt kaos. Hela jag var kaos. Kände inte alls igen mig. Fyfan när man blir så. 
Ena stunden känns det som man ska explodera å andra stunden känns de som man ska börja grina. 

Ska bli så skönt å dra ut spiralen för att få se om det är den som spökar. 

Men idag. Idag var en bra dag. Vaknade och utfodrade kaniner och pappegojja och fixade mig iordning innan jag väckte barnen som var pigga, glada och nästan studsa ur sängen för att få åka till dagis efter 7 veckors sommarlov. Härligt 💞 

Och jag fick äntligen komma till jobbet och träffa bästa kollegorna igen. 


Och mamma, Vilken klippa! Som alltid. Hon tog med sig Benjamin på akuttid idag när jag jobbade så han fick komma iväg på en ny undersökning hos ögon. Väl där har synen förbättrats såpass så det skulle köpas nya glasögon. Så när jag slutat jobbat å hämtat Celine följde hon med oss igen så vi fick köpa å beställa nya glasögon. Världens bästa mamma och mormor 💞

Så idag var en bra dag. Å hoppas morgondagen blir minst lika bra. 

Då väntas det jobb igen, 7-16. 



Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤