Julafton, älskade julafton

Så har julafton anlänt, och gått för detta år. 
Men vilken fantastisk dag. 

Vi började med julklappsjakt. 
(tomten hade varit här under natten och lagt ut brev med ledtrådar och 2 stycken julklappar som Celine och Benjamin skulle leta efter) 

Sedan blev det frukost med brorsan hos pappa och A-M och julklappsutdelning. 
En mysig start på dagen 💞 

Sedan när vi kom hem var gmormor/morfar och mamma och c/o hemma hos oss och förberedelserna i full gång. 

Det blev kaffe drickning och förberedelser av mat. 

Vid 14;30 var allt klart och vi kunde slå oss ner och äta tillsammans. Mysigaste stunden på hela dagen nästan. 

Och vid 16 tiden kom det som barnen och Erik väntat på hela dagen -tomten. 
Herregud säger jag bara. Vad bortskämda barnen har blivit. På riktigt. Vilka fina människor dom har omkring sig. Älskade älskade barn. Och släkt. Vad vi tycker om er 💞 

(null) (null)
(null)
ö (null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 
Tindra fick en mobil som hon önskat sig. Hon fick de paketet sist för mamms lura henne. Och när hon öppna det så brast hon ut i gråt så jag börja grina. Och de va nog på gränsen att resten av alla börja grina med. Jösses vad glad hon blev. Vilken lycka 💞 

Och Benjamin, och Celine. Vad glada de var över dagen. Det sista Celine sa innan hon somnade var; Jag är nöjd mamma 🖤 

Å kärleken min. Om du bara visste vad det värmer ett mamma hjärta. Jag lever för er. 

Det känns så otroligt fint och bra att kunna ge våra barn den bästa tänkbara julen som de önskar sig, för det är barnens jul. Aldrig att våra barn ska behöva få gå och lägga sig med onda magar av oro eller dyl. Kommer alltid att göra valen utifrån barnen. 
Tycker så synd om de barnen som far illa, speciellt under julen. Fy tusan. 

(null) (null)
(null)

På juldagen åkte vi till leos och lekte. Barna fick årskort där. Perfekt! 

På kvällen blev Celine trött, hängig och fick feber. Så sitter vi i soffan och Erik oroar sig om det är magsjuka. Och ploffs så spyr hon, rätt ut. Gumman. 

Men sen var allt frid å fröjd. Pigg som en nötkärna. Tror bara hon var helt utslagen från julafton och av att härja på leos. (tydligen kräktes jag med så när jag var liten.) 

Idag är allt som vanligt här hemma så ingen magsjuka i sikte. Tack å lov. 
Dock har jag en huvudvärk som vägrar släppa!!!. 

Hoppas jag vaknar utvilad å pigg imorgon. 
godnatt. 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤