Kalas helg


Helgen som gick var det kalasets tecken, på lördag var det barnkalas hos Ellie och på söndagen fyllde Tindra 10!!!ÅR!!!! Helt sjukt vad galet fort tiden går. 

(null)

(null)

I måndags 20/8 var det dags för barnmorskan. Där gjordes det hinnsvepning. Och livmodertappen var helt utplånad samt jag var öppen 2cm. Vilket är helt normalt för omföderskor så inget att glädjas över 😩 Men en bit på vägen är det ju trots allt 😅 

Så efter den där hinnsvepningen har förvärkar/sammandragningar dragit igång mycket mer än vad det brukar och bebis bråkar fruktansvärt mycket mot mitt underliv. Inte så konstigt kanske då den står långt långt ner. 

Igår tisdag. Var Celine jätte taggad på att hå tillbaka till dagis. Så hon och Benjamin lämnades på dagis/skola och älskling och jag var barnlediga!!! Gud vet när vi var det hemma!!!! sist 😱🤭 Vi åt frukost i lugn och ro i soffan innan vi tog en promenad med Lycka i skogen. Timmarna rusade iväg och det blev dags att hämta barnen. På eftermiddagen åkte jag och Celine till siss’h en stund och lekte. Älskling slet som ett djur på hemmaplan med att klippa häcken OCH rensa bort ALLT ogräs mellan stenplattorna på  utsidan. Han tog bort platta för platta och rensade bort allt allt allt ogräs som fanns. OCH stackarn tappade en stor stenplatta på fingret så nageln blev helt blå/grå. Den lär han tappa snart 😅😰 Vilket jobb du gör baby 💙 

Idag ville Celine va hemma med mamma&pappa medans Benjamin var på skolan. Så vi har vart hemma och pysslat, lekt, städat på utsidan, varit till tippen och fikat hos mormor/gmormor. På eftermiddagen blev vi även bjudna på mat där ❤️ 

Min plan var även att få bli undersökt på förlossningen eftersom älskling åker och jobbar imorgon. På självaste bf dagen 😨😨😨 Men eftersom jag inte har riktiga värkar än så var det ingen ide med en undersökning. ’sådär kan man gå länge som omföderska’ 
-bara att ringa hem mannen om du får ont. 

Jajo man tackar vad jävla lätt du tror det är. asshole. 

Nåväl. Liten kommer när den är redo. Oavsett om det blir lite kaos runt om innan. Ta den tid du tar, vi ses tidsnog 💙❤️ 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤