Sovstund

Här hemma ligger jag och lillan i sängen. Hon sover och jag hade tänkt att sova. -Slumrade till i några minuter. 
Inez vaknade redan klockan 5 idag och hade nog magont. Bajsade och korvade ihop sig och ingenting var bra. Vid 6 gick vi upp och hon somnade gott på magen. 

Celine kom upp ca 20 minuter senare och myste under filten med oss framför Greta gris en stund innan hon ville pussla. Hon pusslar 100 bitars pussel helt själv. 

Klockan 7 väcktes Benjamin och morgonbestyren var i full gång innan vi promenerade till skolan och hem snabbt och sedan till dagis med Celine. 

Efter dagis lämningen åkte Inez och jag till mamma där Äwa var med sin lilla som snart är 4 månader. Helt galet vad mycket de växer nu dessa veckor/månader. Tänk vad mycket utveckling Inez har framför sig ❣️ 

Dagarna springer iväg och älskling åkte på jobb tidigt imorse igen. 

Men i tisdags åkte vi in till karlstad och handlade lite mat och inför Celines kalas i helgen. Innan vi hämtade barnen så passade vi på att hälsa på pappamorfar. 
Vägde mig även där och har gått ner i stort set allt i vikt som jag gick upp. Fattas ca 3 kg men går jag inte ner det gör det ingenting. Den vikten jag har nu kan jag vara nöjd med. Skulle dock va kul att lägga på sig lite muskler med. Träna upp rygg, mage å rumpa. Men vart finns motivationen till de? 😅 

Igår kom ÄNTLIGEN pumpen och den installerades. Det krånglade i fredags och den vi skulle haft var alldeles för stor så fick beställa en mindre fast som var bättre så det blev ju winwin i slutändan ändå. 
Och jävlaranamma vilken värme den sköt ut. Känns bra att investerat ännu mer i huset, och för oss såklart. 

Och under tiden pumpen installerades tog jag och Inez promenad till jobbet och hälsade på finfina kollegor och så gick jag upp till ’mitt’ par och visade upp Inez. Å vad jag saknar jobbet ❣️ Samtidigt som jag såklart njuter varje minut här hemma. 
Inez ska börja på dagis när hon är 2år. 
Fast jag ska börja jobba redan till våren lite grann är planen när Erik är ledig. På så vis har vi möjlighet att ha Inez hemma längre. 

Idag efter barnen slutat dagis och skola ska vi till gammelfarmor och fira henne för hon fyller år. Erik hade vart dit igår och blev där halva kvällen. Så glad över den fina släkten jag har ❣️ 


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤