En hemsk gårdag

Gårdagen var hemsk, riktigt hemsk.
Aldrig haft så ont i underlivet/slutet av magen någonsin.
JO! När jag hade värkarna för Benjamin. Och det var i stort set samma smärta. Fast igår var det konstant det slutade inte som det gör med vanliga värkar. Fick knapra panodil bada och vila så mycket som möjligt.
På morgonen orkade jag inte ens gå. Blev yr, illamående och svimfärdig. Det svartnade ett flertal gånger. 
 
Det lanade lite när jag badade och sedan sov. Så frammot kvällen hade jag "bara" molande mensvärk utan mens då..
 
Vad kan de ha varit?!
 
Vet att jag kunde ringt 1177 och blivit skickad till csk. Men att sitta på akuten en lördag är inget man vill. Och det blev ju bättre tillslut...
 
Jag vet att jag ha/hade en cysta på 1*1.5cm på ena äggstocken från ett vul i februari. Den kanske har släppt redan vad vet jag? Eller har jag fått en ny? 
Får väl ringa bm eller något om det återkommer.
Aldrig vart med om maken till smärta iallafall.
 
Nu är jag iallafall bra!!! Så gott som. 
Imorgon ska jag ringa sjukgymnast ang min rygg då jag har kronisk värk i svanken/ryggslutet och haft det något år nu. Trott det berodde på graviditeten sedan jobbet. Men efter 5v semester är det nästan värrre än någonsin.
I vissa fall orkar jag knappt böja mig innan det hugger som knivar i ryggen.
 
Så ni ser jag har en 80 års kropp ;) 
 
Å nu ska jag ut och börja grundmåla lite där jag når. Så länge jag ej böjer mig eller bär något går det bra. Fick avbryta gräsklippningen för de gjorde för ont tillslut. Jag som ÄLSKAR att greja !! (!) 
 
sedan ska mat göras innan vi spenderar eftermiddagen på mariebergsskogen.
 
Ha en bra dag!! 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤