FÖRÄLDRASKAP

Mitt i denna regniga tråkiga gråa dag fyller det som glädjer oss mest i detta liv år. Vårat barn fyller 2 år. ♥ 2 snabba år har gått och jag kan säga att det har varit dem bästa 2åren någonsin i hela mitt liv. Så grattis älskade älskade barn på din dag.

Han fick paketen ifrån oss och Anita B idag. Ett av paketen ifrån oss var en stor traktor och lastbil. Så lastbilen fick följa med till sängen och ligga breve han tills han somnade. Antar att de lär va en av favoriterna tills kalaset på lördag. Min prins!♥

Vi var även till dagis på förmiddagen och var på äggjakt och åt godis och lillfis stod avvaktande och tittade på kompisarna. Han har så svårt att släppa sin mamma och leka när jag är med. Kanske för han är rädd att jag ska gå. Jag vet inte. Han sitter helst intill mamma och tittar när de andra barnen leker. Då och då tog han sig en tur till dem och tröstade när de grät eller kikade på vad de gjorde i sandlådan.

Har även gått runt och funderat mycket på föräldraskap idag. Vad olika det är, vad olika alla har det. Och hur olika alla gör. Tror inte de finns nått rätt eller fel. ( Om de inte inehåller våld eller psykiska fostringar såklart ) . Men vad en bra förälder ska vara får man ju nästan se var och varannan dag. Visss tycker om föräldrarna extra när de ger nått, köper dyra saker, eller lägger hela sitt liv på sina barn, eller hjälper dem med ALLT, köper allt de pekar på osvosv. Listan kan bli lång.

Jag kan erkänna att jag har under hela min uppväxt varit grymt bortskämd av min pappa. Jag grät lite så fick jag det jag ville. Ville jag ha data spel fick jag de, marsvin, häst, kaniner, chinchilla, hamstrar, hund. Listan kan göras lång. Min pappa gav mig allt jag pekade på. Så jaa. Bortskämd var jag minstsagt kan jag själv erkänna. Fanns lixom inge gräns någonstans. Jag pekade, pappa betalade.
Men inte var jag lyckliga alla stunder ändå. Jag hade mina tider då jag låg på botten och inte orkade ta mig upp, skadade mig både psykiskt och fysiskt.

Så jag tror inte kärkek kan köpas för pengar. Lycka kan inte köpas för pengar.

Pappa har även alltid vällt kärlek över oss. Såsom även mamma har gjort. Alltid funnits till hands. Gett oss mat på bordet vareviga dag. Sett till så vi har rena och hela kläder på oss, säng och sova i med våra mätta magar. Sett till att vi fått oss utbildning och klarade skolgångarna.
De har stöttat oss igenom livetskriser bara genom att finnas där.

Så min syn på en bra förälder är att finnas DÄR. Vid sidan. Till varje barn, till varje pris. Jag ska finnas för mina barn, stötta, mätta deras magar, torka deras tårar och pussa deras sår. Jag ska välkomna deras pojkvänner/flickvänner. Ska sätta gränser, tala om när de gör fel. Även rätt. Jag kommer vara deras värsta fiende ibland. Men de kommer även en dag tacka mig. Jag ska följa dem på rätt väg när de hamnat snett. Jag ska finnas där. Jämt. 24 timmar om dygnet. För det är jag som var med och satte dom till världen. Det är min mening, min skyldighet att ge dem den bästa tänkbara uppväxt och en bra start i livet.

Så jag kan ärligt säga att jag kommer att vara den bästa mamman till mina barn. Såsom ni är till era barn.

Och jag är glad att jag har Erik som pappa. Som aldrig ens skulle komma på att vara något annat än en bra pappa som också gör allt för sina barn. Vid deras sida.
Om alla hade det som oss.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤