JAG SLÄPPER EN BOMB

Arg som ett bi är jag!! Tackar gudarna för att lillfis inte är jätte lätt väckt. Men när man hade sett fram emot att då sova på vilan sen imorse och grann...... drar på världens jävla musik så det ekar i väggarna blir man måttligt road.. Måttligt trött på alla ljud därifrån. Det är så man skulle vilja byta sovrum.

Förutom att grannarna/grannen har förstört ytterligare en vila för mig så har det trots allt varit en bra dag.

Dagen började ju som den slutade, en massa gos&kel med kaninen. När lillfis slog upp sina vackra blå innan kl 6.!!
Han har nästan inte kunnat slita sig ifrån kaninen när vi väl varit hemma.

Har även hunnit med att städa nedervåningen, rensat skafferiet, dammsugat och skurat, vattnat blommor osv. Bara övervåningen som ska få sig en omgång också.

Vi var även ute i 1,5 timme på promenad, strosa omkring på vargåna, kolla in bilar, leka i lekparken, gunga och bygga fullt med sandslott som lilla älskling rev ner med engång. FAN vad härligt om våren vore påväg nu. Huuuja!! Man känner sig genast lyckligare i kroppen isåfall.





Och jag har funderat också, mer eller mindre varje dag. Sen dag 1. Och jag orkar inte hålla käften mer. Många anar det, några vet det.

Men det ska bli ännu mer tillökning i familjen, i september blir lillfis storebror.
Går in i v12 imorgon och jag hade tänkt vara tyst ett tag till, men jag orkar inte. Känns som om jag ska sprängas snart. Även om det inte är jätte många som läser min blogg så är det iallafall skönt att få ventilera sig.

Så än så länge är det beräknat tills den 17de September. Jag mår någorlunda bra, trött jämt. Krävs nästan ingenting för att jag ska bli utmattad. Vet inte om det har nått att göra med att mitt blodvärde var på 16 och de ska vara ÖVER 60. Järntabletter ska hämtas ut denna vecka.
Illamåndet varade i 1 vecka sisådär. Värst var på morgonen och kvällen. Vissa dagar visste jag inte alls vart jag skulle ta vägen. Brösten har redan växt sig ur mina bhar så får göra de där roliga inköpen och pröva nya bhar som jag verkligen haaatar. Hemsk akne har jag fått på ryggen också, dock börjar de avta nu tack och lov!!

Iallafall så känns allting så jävla bra, med en gnutta rädsla inför allt som väntas. Orolig över hur lillfis kommer reagera, vad händer om vi blir inlagda? eller om allt drar ut på tiden? vad händer om det händer nått?! Såna tankar cirkulerade väldigt mycket. Nu försöker jag inte tänka på det.. En dag i taget. Som siss' h sa. Allt kmme lösa sig och bli bra i slutändan.
Min älskade lilla älsklingsfis ska bli storebror!!! Vi ska få en bebis till!!! Jag längtar så jag spricker. Vi tillökar familjen och ack så rätt och bra allt känns ♥ Det är så jag vill stanna tiden.



Efter all sorg efter farfar/svärfar så kommer det ett ljus i änden. Bebisen är nått att se fram emot. Benjamins utveckling som sker hela tiden ser man fram emot.



En sisådär 2v gammal magbild, tog den när jag var sådär extremt uppsväld och go:((.. Ska även inhandla mig snygga mamma jeans tänkte jag så jag slipper häcka i mjukis kläder i 6 månader till. Känner mig som världens gräsligaste och fulaste nu för tiden. Huuja!

Men nu vet ni vad som sker i min lilla kropp. Återigen ska jag få genomgå en helt underbar tid, med en växande mage, små fladder som kommer övergå till sparkar, ultraljud och sist men inte minst. Vi ska vara ett team i en förlossningssal igen. JAG SKA FÖDA BARN IGEN.

Och jag är så LYCKLIG!! Vi ska växa till oss i flera år till här på vargåna innan vi ens har planer på hus, jag ska jobba som bara busen så länge jag bara kan, vi ska planera och fixa än engång inför en bebis. Det pirrar i hela kroppen. Namn osv är helt klart ifall det blir en flicka. En pojke är lite svårare. Tur vi har GOTT om tid på oss. En sisådär 26-28 veckor kvar.

Just nu ligger jag och halvnjuter intill lilfisens snarknigar. Helt otroligt att vi skapat den vackra varelsen. Och de ska bli en till♥♥

Lyckan är så stor så det går inte att beskriva. Även om jag inte hoppar jämnfota av glädje när ni ser mig så bär jag lyckan inom mig. Inte lätt med alla känslor samtidigt bland alla humörsvägningar, ryggont, trötthet osv.

Också så inväntar jag att klockan ska ticka så kära moderjord kommer hem så vi kan gå dit och fika lite innan lillfis och jag ska styra bilen upp till deje för att inhandla något extra tills ikväll.

Kanske skriver mera sen.

Ha en bra dag ute i solen.

Hejsvejs.

Kommentarer
Kommenterat av: ANNA

Super grattis....va kul...

2014-02-25 kl 15:13:46
Kommenterat av: Emma

Fabian säger jag ju ;)

2014-02-25 kl 15:28:59
URL: http://eembla.blogg.se
Kommenterat av: Anonym

Blir det en pojke måste han ju få heta Ossian :-)

2014-02-25 kl 17:27:11
Kommenterat av: sara

EMMA: jaaa fabian har vi ju faktiskt sagt för längesen!! Så inte omöjligt isf ;)

2014-02-25 kl 17:48:23
URL: http://sssaaraaa.blogg.se
Kommenterat av: Emma

Vaaaaa? Va roligt! :) Ni va så himla anti det sist. Haha. Benjamin och Fabian passar skit bra ihop. ❤ Om det inte blir en C förstås!

2014-02-25 kl 19:17:06
URL: http://eembla.blogg.se

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤