Julklappar

 
Ni är allt jag någonsin önskat, 💞 
Det händer så otroligt mycket hela tiden med barnen nu tror jag. De måste vara inne i någon dunderutvecklingsfas eller något?! 
 
Celine visar nu klart och tydligt vad hon vill och inte vill. Skakar på huvut å låter näe när hon inte vill något.
Hon förstår även när man säger åt henne att man ska byta blöja, då går hon och hämtar en blöja å säger tata. 
Samma som när jag hämtade på dagis i eftermiddag så hämtade hon mina skor när hon var färdig klädd och jag hjälpte Benjamin. - Tata. Å gav mig dom. Hon ska gå hela tiden. Stenar och allt som ligger på backen är spännande. Hon upptäcker saker hela tiden. 
 
Och Benjamin, min älskade kloka unge. Ikväll hjälpte han mig med maten. (Som i vanlig ordning) . Så gjorde han något så jag frågade om det gick bra. Ja mamma, de gick bra. De är lugnt, de fixar sig. Höll på å dö va go han är! Samma för jag brände mig, gick han å hämtade ett blött papper och la på mina fingrar där jah brände mig. Nu det går bra mammma. Han är så kopiöst smölig så jag finner inga ord 💞 Han börjar även forma orden ordentligt å bättre, markerar R och T som när han säger Tindra. Innan va de mer 'lilla' . och han märker själv när han blir bättre på något, för ack så stolt han blir!! 
 
När kan man stanna tiden?! Benjamin fyller 4!!!!!!ÅR om 5månader. 4!!!ÅR!!! Min lilla söta pojke. När blev du så stor? 
 
Och Celine. Var inte du bebis nyss? Jag har glömt bort hur det var att stanna opp å njuta av tiden. 
 
Allt springer iväg nu och jag vet tametusan inte vart tiden tar vägen, PÅ RIKTIGT! 
 
 
 
 
 
 
De två korten längst ner har dagis hängt upp, se vad smölig hon ser ut. Och idag ifrån dagis gick vi värklädda nästan!! Kan ni förstå att det är 11e november och ett sånt fint och härligt väder ute?? Vi njöt massor ute efter dagis. Man får passa på. 
 
I helgen beställde vi iallafall färdigt julklappar till Celine. Benjamin fick sig även en julklapp med. Kommer köpa resten inne i Karlstad. Är helt tom på ideer till honom. Blir nog lite småplock av alltiallo kan jag tänka mig. 
 
Hur mycket julklappar köper ni till barnen och vad är rimligt? C kommer få 2 stora utav oss. Medans Benjamin kommer få flera små paket. 
 
Hur fördelar ni när barnen har syskon? 

Kommentarer
Kommenterat av: annie

Förra året fick dom för samma summa, och lika många julklappar. Så det skulle bli lika.
Detta året därimot ska vi fråga dom, om dom vill ha "många små" eller 1-2 stort. Men väljer dom stort, så blir det inte så mycket mera sen.

2015-11-12 kl 13:03:52
URL: http://anniemariaskane.wordpress.com
Kommenterat av: A

Våra kids har adventskalender med paket på advent.nån kul liten grej mest å en större på julafton .sen blir de ju överösta med paket av alla släktingar på julafton ;-)
Tack för att du delar med dej av er vardag!!!
Trevlig helg :-)

2015-11-14 kl 00:14:18

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤