Att uppfylla sin dröm

Här sitter jag en måndag kväll ensam i soffan. 
Eller ensam är jag inte, har en katt på fötterna, Chewy brevid mig och en katt i andra hörnet. Barnen sover sen länge älskling är och jobbar och är åter på onsdag kväll. 
 
Helgen tillsammans gick som vanligt i rasande fart. Speciellt när jag varit ledig. 
I fredags efter jobb och dagis åkte ju jag och barnen och köpte akvarium. Ni kan ju gissa hur nöjda barnen är här hemma. Speciellt Benjamin när det står på hans rum. 
 
På lördagen var det kalas för en dagis kompis för Celine och Benjamin. Det var i idrottshallen så de härjade ordentligt, jätte kul för alla barn!! Och för mig och Erik också såklart som var med och lekte. Det värmer så i våra hjärtan att se barnen ha så mycket kompisar runt omkring sig. 
Så fort vi kom hem så kom Tomas och barnen så det blev minst lika mycket lek och stoj då. Även Anita B kikade förbi en sväng på eftermiddagen. Vi har så mycket fina människor runt omkring oss, helgen har verkligen varit en energi bomb!! 
 
På söndagen så åkte vi till familjen Larsson/Olsson och lämnade paket, drack kaffe och kikade på bebis. Barnen har fått ytterligare en tremänning och släkten för barnen/oss ökar. Så fint litet knyte de än en gång lyckats med. Benjamin och Wilmer lekte och spelade tvspel. Även Erik spelade och la ner hela sitt liv i det ;) Var trevliga timmar. 
 
Det blev även lek i lekparken i över en timme på eftermiddagen och samlade energi inför kommande arbetsveckan. 
Barnen är inne i någon krigszon eller något. De bråkar om ALLT, hela tiden. Det tar så fruktansvärt mycket energi så jag vill spy rätt ut ibland, och humöret tryter snabbare än någonsin och tålamodet är spårlöst borta ibland.
Jag hatar verkligen att tappa fokus och att det brister. Jag hatar att man ryter ifrån och skriker för att överrösta dom. 
Erik och jag förstår mycket väl att det går över, att det inte är föralltid. Men FAN vad jobbigt det är när det slåss, skriks och dom svär och gråter för allt och ingenting. Hur tusan överlever de som har en massa mer barn!? ..
 
Och jag är även så fruktansvärt stolt över min Erik. Han av ALLA sökande fick jobbet som han velat ha. Han har drömt i evigheter om att jobba ute, se mer utav Sverige och tjäna mera pengar. 
Han har även mått dåligt för att få vara ifrån oss här hemma. MEN han är ledig så himla mycket mer än innan. När han kommer hem på onsdag så är han ledig i en hel vecka med barnen. Det betyder ALLT för mig att han får bredda sina kunskaper, uppfylla en av sina drömmar, att han mår bra. Att han mår bäst. Han är så himla mycket värd det efter all skit, allt kämpande och alla motgångar. 
Det är så viktigt att uppfylla drömmar. Att stötta varann. Finnas där. Och det kommer jag alltid att göra.
Stötta och finnas där, alltid. För dig, mig och barnens skull. 
Tveka aldrig på det.
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤