Sjukt bra dag

Igår gjorde jag ÄNTLIGEN klart toaletten uppe. Ska bara skrapas bort färg på endel ställen men sen är det klart. Äntligen!! Och det blev ett lyft, även om det inte är helt bra så får det duga tills vi gör om det ordentligt. Men de är en annan historia 😂👏

Igår eftermiddag/kväll när vi var i lekparken och skulle gå hem så bad Benjamin om för första gången att få vara kvar och leka. Oj vad snopen jag blev!! Han vill aldrig ens cykla i förväg till lekparken/skogen eller vart vi nu ska för han vill hela tiden att jag eller Erik skulle vara med. Men igår hittade han 2 tjejer som han lekte jätte bra med!! En av dem går på fotbollen oxå så det är jätte kul att han lär känna barnen omkring här 😊

Så medans Benjamin lekte ute med kompisarna så gick jag och Celine i förväg hem och fixade jordgubbar och vaniljsås. Fixade toaletten och mublerade på Celines rum. 


Efter en stund kom Benjamin nöjt hem precis som han hade lovat. Tror Benjamin växte flera centimeter på den stunden han var ute ensam utan mamman och syster!!!  

Det blev kvällsmys innan natten 💕 

Idag sov jag och Celine till HALV TIO!!!! Och vi låg och gosade till klockan var 10 innan vi gick upp och fixade frukost till oss och Benjamin. Pappan jobbade även idag. Blir nog en finfin månad även denna månad ;) . 


Det blev en skogspromenad innan lekparken där Benjamin började leka med Klara och om de har lekt idag!!! Själva ute i lekparken och i omgångar hemma hos oss. Tycker det är så roligt. Och det märks på Benjamin vilket större självförtroende han får när han leker med en kompis i sin ålder utan mamma&pappa. 💕 Älskade pojk vad du växer. 


Även Annelie som tapetserar hos oss i köket kom med sitt barnbarn vid lunchtid så Celine har lekt med Malva under tiden Annelie grejja hos oss. Nu äntligen sitter det lite av den nya tapeten uppe. Läääängtar så tills det är klart. Kommer bli sååååä sjukt bra!!! 


Och när det är klart i köket kan man gå på nästa rum. Kanske till och med jag kan pröva och tapetsera själv. 

Funderar på om vi ska sätta bröstpanel även i hallen. Eller blir det för mycket om man även har det i köket? 

Har sån beslutsångest 😂 Tycker det är så fint och behändigt när det bara är att torka av och att tapeten hålle sig bättre och längre. 


Annelie och jag avslutade kvällen med att åka till utegymmet i deje och grilla med barnen. Dom grillade och jag drack kaffe. Äter fortfarande inte kött. Eller jag åt kassler gryta och en köttgryta engång men that's it.  Prövade det men det var inte ens gott. Och jag känner absolut inget behov utav att äta det även om jag äter dåligt. 


Men det var iallafall en jätte mysig avslutning på en sjukt bra dag. Det var absolut inte sista gången. 

Älskling är iväg till stan på 30års kalas för Jonas. Vill inte veta vilket skick han är i. Får hoppas han är pigg imorgon iallafall då han börjar jobba på måndag igen. Barnen saknar han så mycket 💞 


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤