Magsjuka!

Och så var det Celines tur. Celine kräktes igår så magsjukan här hemma fortsätter.
Benjamin var även hemma ifrån skolan igår för första gången under årskurs 4. Han tyckte att det kändes konstigt i halsen. (När han sagt så innan har det alltid börjat med magsjuka och han kräkts) Men han sov hela förmiddagen och låg hela dagen. Drack endast dricka och smoothie. Men det blev ingen kräka hos han. Men han låg på 38 i temp så något har han ju i kroppen som spökar. 
Slänger snart in oss alla i karantän under en tid så kanske vi slipper bacilluskerna sedan. 
 
Så min morgon började med att storstäda och duscha hela badrummet på övervåningen med klorin. Ska även ta resten av övervåningen och huset sedan under dagen. Stallet och sjukhusbesök väntas också. Inte undra på att man är lite sliten när man lägger sig på kvällen. Jag tvärslocknade strax efter 21 igår och vaknade vi 21.30 av att C mådde dåligt och sedan somna jag om och vaknade 22 av att hon kräktes nudlar över sovrummet och hallen och sedan i toan. Magsjuka är bland det värsta jag vet. Även om det går snabbt över så har jag kräkfobi.

(null)
 
(null)
 
(null)


Ni ANAR inte vad jag längtar tills vi får nycklarna i handen och låser upp dörren för första gången.
När vi hör barnen springa upp och ner för trappen. När vi kliver in och andas in VÅRAT hem.
Snart... Snart är vi hemma. 
Äntligen.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤