4:e November

Välkommen 4de November.Vi är inne i en av de tråkigaste månaderna under årets gång. Så himla lång tycker jag och all väntan på att få ta fram julen är så tråkig. Men snart så snaart. 
 
Och det var jätte längesedan jag skrev, men alla dagar faller in i varandra. Jag/vi jobbar och sedan hem och göra alla sysslor som finns här hemma och umgås med barnen och med varandra. 
Den 16de börjar jag på min fastanställda schema, första gången som fastanställd!! Eller tillsvidareanställld det såfint ska hetanu. Iallafall så känns det fantastiskt att jag har ett FAST jobb att gå till och rullande inkomst. 
Har jag sagt att det är häärligt? ;)
 
I söndags när jag pratade med älskling i telefonen så var de ute i skogen. Då hade Benjamins mardröm blivit sann.. NÅGON/NÅGRA hade tagit hans älskade raggarbil. Och det har varit tårar, funderingar och en massa frågor som vi här hemma skulle svara på, ; Vem tog min raggarbil? , Vilken pojke var det? Du måste hitta dem mamma, jag vill ha tillbaka min raggarbil mamma, du måste skrika släpp bilen till pojkarna. Så många frågor ifrån en liten pojke. Så ont i hjärtat var det att behöva förklara att det finns "dumma pojkar som gör dumma saker mot andra" . 
 
MEN den är ÅTERFUNNEN äntligen, och HÄR HEMMA!!! Så många timmars letande av hela familjen här hemma + flera anhöriga. OCH hur många delningar som helst på faceboook så är den äntligen HEMMA!!! .. om Ni bara visste vilken lycka. Världens bästa mamma kom med den. 
 
Och idag går jag på min 2a ledighets dag. Njuter varenda minut. TILL FULLO! Igår bakades det bullar med Benjamin under tiden Celine sov. Och vad hemtrevligt det luktar med nybakade kanelbullar. Helt ljuvligt. 
 
Nu står potatisen på kokning här hemma så efter vi intagit lunchen ska vi åka upp till affären och inhandla lite glass och fira med mormor att raggarbilen är hemma och välbehållen. Det är materiell lycka. På riktigt! 
 
Det närmar sig även ett nytt år med stormsteg! STORMsteg verkligen och till våren gifter vi oss ju?! . Inte ens köpt ringar och klänningen är inte ens påbörjad eller ens påtänkt. Vet UNGEFÄR hur jag vill ha den men inte helt 100. Tänkte vi skulle börja det nya året sedan med att utse och kika efter ringar, det skulle ju vara världens bästa start på det nya året. Tänk om 5½månader är vi gifta. Känns helt overkligt.
 
Kanske även dags att börja skissa på inbjudningskorten? Vi är ganska eniga om vilka vi ska bjuda. Och hur vi vill ha upplägget, helst skulle jag bara vilja ha en lugn middag här hemma med de allra närmaste och sedan sticka iväg till något mysigt hotell och övernatta. Och strunta i allt med "fest" att göra. Bara åka och koppla av och mysa som GIFTA. Men älskling är nog inte helt med på de noterna, så får väl kompromissa och mötas halvvägs på något vis :) Har ni några tips? 
 
Ska försöka bättra mig och skriva mera, men kvällarna går åt att njuta här hemma och dagarna fullsmäckade. Hoppas ni har överssende och står ut . Ibland kommer det flera inlägg under en och samma dag kanske och ibland går det längre emallan. 
 
Ha en bra dag 
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤