2 otydliga streck

(null)
Onsdagen den 13/12 på självaste Lucia dagen. 
Strax innan klockan slog 19. Gjorde jag ett graviditetstest. Jag visste att mensen var beräknad att komma på lördagen efter (16/12) Men tänkte att jag tar ett ändå så vet jag om den kommer eller inte. 

Hade ju inte tänkt mig sitta på toaletten och se 2 otydliga streck på ett test. Ett test blev även 4-5 test den kvällen. 

Vad säger man, vad gör man? 

Erik jobbade. Så på kvällen när jag lagt mig skrev jag ett sms om att han ej får flippa om jag skriver en sak å han får ej ringa eftersom jag lagt mig. 

Fick till svar; gravid? 

Haha. På något jävla vänster kände han på sig det. Hur vet jag inte eftersom 9/10 gånger har man skyddat sig eftersom jag tagit ur spiralen. 

Men plötsligt händer det. 
Ingenting som varit planerat någonstans. 
Jag ville inte ens ha mera barn nu innan strecken var framför mig. 
Men Erik har däremot tjatat, bönat och bett om mera barn.

Jag hade planer att plugga nu i januari. 
Hur blir det? All tid i världen finns senare i livet. Tack och lov. 
Kanske bättre att bara fortsätta jobba heltid och njuta utav det som kommas skall? 

Nu har allt iallafall hunnit landa lite, och jag/vi har berättat det för mamma och Leffa. 

Så går allt som det ska blir det tillökning i Augusti. 

Det sjuka är att jag känner mig inte ens gravid. Endast ont i brösten och de är svällda. 
Men inget illamående *pepparpeppar*
Är visserligen bara i v5+1. 
Vad vi vet nu. Inte skrivit in oss hos någon bm än. Tänkte ta det till veckan kanske om hon jobbar. 

(null)


Slutfinalen på testandet. 7-8 test senare och jag var tvungen att inse, 
- det är något i min mage som växer. 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤