Höstlov

Och snart har hela höstlovet gått. Tamejtusan vad det går. 
Veckan har bestått av jobb, delad tur på måndagen och emellan jobbet kom pappa och han å Erik bytte lampa på min bil. 

På tisdagen var Erik med de stora på bio och på eftermiddagen åkte vi till karlsta och handlade kaninmat och hundben mm, å sen till djuraffären för nya fiskar, växter och mer hundben å bajspåsar. 😅 

(null)

Våran lilla piraya råtta ❣️🐶

Igår jobbade jag 7-12 och sedan raka vägen hem och äta å byta om för att sedan åka till skolan för näst sista gången på demens kursen. Om 2 veckor väntas seminarium å sen är det slut. Herregud vad fort det gått, sjukt fort!! Nästa vecka är sista kursträffen i palliativvård. 

Tänk att jag för två månader sedan inte visste om jag skulle orka läsa kurserna. Men nu är jag snart klar. Och efter betygspratet med läraren så är jag MER än stolt. Skulle hon sätta betyg på mig NU så skulle hon sätta B på mig i demens. A är alltså det bästa. Å det enda jag ’krävde’ var att bli godkänd (E) Ska bli spännande att se hur det går efter semenariumet å sista inlämningen. Ska iallafall göra allt jag kan för att få så bra som möjligt.  Tänk att jag har snart klarat det!! 

Idag har jag tagit med min terror liga till Karlstad och brorsan följde med, thankgod. Hade aldrig gått att va på ikea själv med 3 terrorister 😅 

(null)

(null)


Vi var även till granngården för att inhandla jord så imorgon ska vinterblommorna fram och granris å tallris ska hämtas hem. Tänk att vi går in i november månad imorgon. Hemskt och jag hatar denna tid på året, verkligen hatar. Kalla dagar, mörkt tidigt, hatar alla kläder man ska ha på sig, blött, slask, snö. 

Jag bara längtar tills vi går in i april. 
Fan vad skönt.

På vägen hem så åkte vi in till farfarsvärfar och la dit en gravdekoration vi köpt. Inez passade på att leka med pärlplattorna som barnbarnen gjort till honom. Kan tro att farfar skratta gott från himlen när hon tog dom å traska iväg. Speciellt med humöret som Inez har 😅 

Vi blev även inbjudna till pappamorfar på kvällsfika med julskinkesmörgås. Å herregud. Första skinkan är alltid godast. En mysig kväll blev det ❣️❣️ 

När vi kom hem så tog jag å tjejerna en promenad med hundarna. 
Det blev en toppen dag. Alltid rädd för att inte ha något att göra när Erik jobbar. Hatar att inte umgås med någon. Dagarna blir så långa. Speciellt denna tiden på året 😨😨 

(null)

(null)

(null)

Imorgon ska det städas på ovanvåningen och rensas med kläder så då har vi iallafall något att göra en stund. Skulle behöva baka bullar med, men det kanske blir ett annat projekt 😅 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤