corona

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Plankstek blev min å Eriks påskmiddag på kvällen när barnen lagt sig.

Hoppas alla haft en fin påsk. Jag har jobbat sedan 15 i fredags och gick utav idag klockan 16. Låånga jobbpass i 5 dagar gör mig helt tvärslut på kvällen och jag slumrar till framför tvn vareviga kväll 😅 Inte van med så många dagar på raken + långa pass. 

Och vi har inte gjort ett smack faktiskt utöver jobbandet. Benjamin hade en kompis här på övernattning. Annars har vi inte ens ätit påskmat. Vi har bara varit hemm.a. Eventuellt att vi lagar till lite påskmat längre fram och frossar i oss. 

Känns konstigt att inte kunna träffa folket omkring oss i den bemärkelsen. Har inte varit till min farmor på jätte länge. Och Celine tjatar och saknar ihjäl sig efter henne. Frågar varje dag om vi inte kan åka dit. Åh vad jag hatar coronan. Verkligen hatar den. 
Men skulle aldrig vilja att någon av mina kära får det.  Hoppas på fint väder och värme så man kanske kan ses och fika på farmors altan framöver ❣️ 

Och min mormor och morfar har inte vart här under påsk. De kommer heller intr när Bibbi fyller år nu till helgen. Även om Benjamin blev ledsen över det är han så otroligt klok och förstående över situastionen. Han är något utöver det vanliga våran grabb. Så sjukt intelligent och påläst om mycket och mycket frågor som jag inte ens kan svara på. Älskde gubben, vad ska det bli av dig när du blir stor?
Du vet saker inte ens jag vet om. 
Du är intresserad av så sjukt mycket saker och vill lära dig om saker som inte ens jag har svaret på såsom världskrig, hur de starta, varför det starta, varför fåglar inte får el i sig ifrån el-ledningar när de sitter på lednibgen, varför det finns fattiga barn i världen, varför man inte bara kan ge medicin till såna som är sjuka så de blir friska,  mm mm. Hur kan man ens ge ett svar när man inte ens vet varför själv?!  

Stora frågor från ett litet barn. Och frågorna är mellan himmel och jord.

(null)

(null)

TÄNK ATT DU SNART ÄR 8 år!!! Har svårt att ta in att du är så stor ♥️ Hänger med kompisar lite hur som haver, åker och spelar fotboll, ute och cyklar och åker kickbike, är i skogen och bygger kojer, bygger minnen med vänner, herreud vilken fin tid du är i älskade du. Och jag ska göra allt för att vägen din ska bli ett ljust minne att titta tillbaka på. ❣️ Vi älskar dig mest pappa och jag.

(null)

Nu hoppas vi att coronan är väck snart så vi kan träffa pappamorfar mer, mammamormor mer, och hälsa på gfarmor som vanligt. Vi saknar dom så mycket ❣️

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤