Utan stresspåslag

Just nu sitter jag mätt i magen efter att ha ätit hemmagjord soppa i ett tomt tyst hus.
Inez är för 2a dagen på förskolan och resterande 4 barn är på skolan. Jag har varit med Benjamin till tandsköterskan på förmiddagen och det gick kalas bra. Alla mjölktänder har ploppat ut och dom nya tänderna är rena och fina.

Jag har fortsatt att plugga med mitt examensarbete. För tillfället tror jag inte att jag kan göra något mera. Har istället gjort ett antagningsprov inför en annan utbildning jag sökt i höst.
Ingen aning om alls vad jag vill göra eller bli. Men känner att jag behöver göra något nytt för tillfället för att se om  jag kommer på vad det är jag vill göra.

Och huset då. 

Vi flyttar in IMORGON!!! 
Pappa och brorsan snickrade ihop sista möbeln igår.  Jag kan inte beskriva nog hur tacksam jag är över min familj som ställt upp med allt snickrande.. Tacktacktacktack för er. Det är tack vare er som vi kan flytta in i morgon och allt är ihop snickrande. Jag och Erik hade ALDRIG klarat att hinna med det. Bäst är ni.

Ute faller snön för tillfället. Hoppas det är sista snöm som kommer nu. Jag behöver sol och värme för att känna mig piggare. Just nu känns det som jag lever i ständig stress. Det är examensarbete, jobb, flytt, städ, djur, barn, möten. Bara examensarbetet blir klart och flytten och städandet så ska jag andas ut ordentligt sen. Ska bara överleva vägen dit utan stresspåslag. Aldrig i mitt liv att jag vill göra denna resa igen med jobb, plugg och allt vad livet gett oss dessa 1år och 4 månader. 
Aldrig hoppas jag att vi ska behöva uppleva det vi upplevde för exakt 1 årsedan och 4 månader sen.
Snart är vi tillbaka på rådjursvägen. Snart snart snart.
Snart är även byggarna färdiga. Helt. Jag behöver andas. Ren luft. Utan stress. Utan ångest och panik över att jag måste göra det, det och det. Jag vill känna frid. Lugn. Harmoni.
Jag behöver det nu. Mer än någonsin. Om en månad är allting klart.
Då andas jag igen. Då är det ren luft och harmoni som jag ska suga in.

(null)

(null)

(null)

I helgen var jag och mina småtjejer på IKEA ♥️♥️ 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤