Farsdag igår

Igår fastän det var farsdag gick min man upp vid 7 för att väcka Celine som skulle iväg på handbollsmatch. Han väckte sedan Benjamin som hade innebandymatch och lät mig sova till kl 9 innan han väckte mig för att köra iväg Benjamin och ut med hundarna. 
Fastän de egentligen skulle varit jag som gav han sovmorgon och kaffe på sängen gick han ändå upp för han vet att jag avskyr att gå upp på morgonen. 
Han är bäst på så många vis. Han är rolig, snygg, fantastisk, världens bästa pappa, kul lekfarbror, bra vän. Han är så otroligt mycket och han sätter alla andra i första rum hela tiden. 
Han bryr sig om alla, även sånna han inte känner. 
Häromdagen pratade han med en tjej som ofta är ensam i lekparken och gungar i timmar. Han visade att han såg henne och att hon var okej. Han gjorde de för han bryr sig. Medans alla andra går förbi. 
Du är värd att hyllas alla dagar under året min kärlek. Men igår lite extra. Du är otrolig. Du tar dig ann utmaningar med en klackspark. Jag har kul med dig. Så förbannat kul. Jag är trygg med dig. Du är min trygga famn. Och de finns ingen annan som jag velat ha en familj med. Tack för dig. 

Och tack till min pappa. Världens bästa pappa för mig och min bror. Tack livet för min pappa får
leva vidare. Evigt tacksam, varje dag. Jag har fantastiska minnen från min barndom med dig. Du såg till att vi fick semestrar, att vi aldrig behövde lägga oss hungriga, du jobbade och slet för våran skull, att vi aldrig behövde sakna något. Du skjutsade oss hej vilt, satt på läktaren och hejja på oss när vi hade match, lekte med oss, alla djur du köpt pga mitt tjatnde, alla saker bara för du inte kunde säga nej. Du är också värd att hyllas alla dagar. För jag vet att du alltid är ett samtal bort om vi behöver något. Du är bäst. Älskardig världens bästa pappamorfarsvärfar.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤