ÅTERBLICK 2013

Hade tänkt att lägga in massor av kort som en återblick av 2013. Men för vad?! Redan lagt upp korten engång och S3an är inte det snabbaste med det. Så får bli ett par stycken bara.

1 helt år har gått nu sen förra nyårn. 3 hela år har gott som jag och älskling har varit förlovade. Vart tar tiden vägen? Och helt plötsligt går det snabbare än någonsin. Trodde att ifrån mars då svärfar somnade in skulle tiden stå stilla. Men det gjorde den inte. Vi tar oss igenom dag efter dag. Snart har det gått ett helt år.

Vi har iallafall haft 1årskalas för fisen som avslutades på akuten för lätt uttorkning, när vi kom hem blev allt genast bättre. Han sket på mammas rya matta så det sprutade ur rumpan. far&morföräldrar faster, moster, morbror, emelie och gmormor var på plats på kvällen så vi fick öppna paketen så det som började dåligt avslutades bra.

Jag har fått in en stor arbetsfot i hemtjänsten i deje och kämpar som busen för att få ett vik.

Stor sorg finns inom oss då Torbjörn somnade in, hans barnbarn kommer aldrig få lära känna han fysiskt, endast på det vi berättar och det är så förbannat orättvist så jag har sagt många gånger att jag skulle vilja döda den där cancern med den mest smärtsammaste cancern någonsin. Bara för att den fortfarande äter upp älskade människor. När slutar den?






Jag har tagit kökort!!!! Ett av det bästa jag någonsin har gjort. Och nått jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle våga göra.






Jag känner mig mer hemma än någonsin, trivs bättre med allt nu, med mig själv. Omgivningen. Jag ser allt på ett annorlunda sätt. Jag känner mig mer vuxen!! Och det är bättre mellan mig och Erik än de någonsin har varit.

Benjamin döptes till Benjamin Erik Andreas Persson i nedre ullerudskyrka och hans faster blev gudmor.









Jag har slutat handla på internet. Förr använde jag nätshopping för att ha nått att göra. Nu har jag lovat mig själv att aldrig handla dyrt på internet igen.

Och jag gjorde min första tatuering sen många år. Och det blev ju som ni säkert redan vet till lillfis♥♥





Jaaa. när jag tänker efter såhär så är det ju inte alls så mycket som har hänt. Det känns så betydligt mycket mer. Det är väl att man jobbar, äter, sover, umgås, är med vänner&familj på sin lediga tid. Tar tillvara på dagen, gör den bästa av den.





Har ni några nyårslöften? vad tycker ni om dem? Jag ska iallafall lova mig själv att vara ledig en helg i månaden så vi i familjen kan umgås en hel helg, åka till badhus, leklandet, g-mormor/morfar, mariebergsskogen eller vad som. Jag ska börja unna mig själv mera saker. Och jag ska försöka visa mer kärlek till de jag tycker om, våga öppna mig och prata om saker ifall jag behöver.





Tror inte ett dugg på dessa nyårslöften som är ; börja träna och äta rätt, sluta bita på naglarna osv. De kan man göra vareviga dag och det håller man kanske en vecka eller 2.

Men så är de nog med alla nyårslöften. Men ändå känns det bra med en ny frisk start i Januari. Då vet man att man är på rätt sida året och att det snart börjar bli ljusare.

Och lillfis blir bara mer och mer djurvän. ALLA djur går hem. Lääängtar mer än mest tills han ska få sin första ponny. För det ska han!!!





Kommentarer
Kommenterat av: Emma

En mycket stolt gudmor. :) Det betyder så mycket så ni inte kan ana det. <3

2013-12-31 kl 18:20:48
URL: http://eembla.blogg.se

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤