EN DOS KÄRLEK

Här hemma har vi precis ätit tacograttäng med en grönsallad och nachochips, tom lillfis åt 2 stora portioner. Mums filibabba!! 

Nu står lillfis och älskling nere och diskar. Han äääälskar att vara med, på allt!! Göra allt som vi gör. Jätte duktig med att hänga upp sin jacka på sin krok, ställa tillbaka skorna när de ska va. Plocka upp leksaker och böcker. Jaaa han är så himla duktig! Och jag tror att det är tack vare att barnen får vara med och hjälpa till och lära sig ifrån första stund. Nu menar jag inte att vi gör  slavarbete till vårat barn. Utan jag menar att han tycker själv om att hjälpa till och plockar upp efter sig själv. Han älskar att stå/sitta i sin stol och hjälpa till att torka bänken eller leka med disken. Torka bord elle gå runt med dammsugaren/skurmoppen när det ska göras. Våran duktiga kille<3

Imorgon är det delad tur igen. Den 2a för denna veckan. Så imorgon 20.30 har jag gjort 6arbetspass på 4 dagar. Och till veckan 4pass på 3 dagar. Kommer kännas gott i plånisen i Januari/februari med storhelgstillägg.

Iallafall så idag ska det vara en myskväll och fylla på sig själv med en doskärlek så man klarar av sitt 10timmars arbetspass ifrån familjen. Åå vad jag älskar min familj<3 å Benjamin blir bara större och större och mitt upp i allt nu har han fått vattkoppor av den lindriga 'sorten' ingen feber eller nått å endast 1 kopp som börjar torka. Dock har han ett X antal små koppar som ploppar upp. Men låååångt ifrån en prickig korv.

Så i eftermiddag låg han och jag och läste bok. Han myste ner sig under filten och bara myste. Han är såå go så att man kan ligga och gosa i 30min-1timme på morgonen innan man går upp sen har vi massa avbrott om dagen då vi tar boken och myser ner oss i soffan med. Gosegrisen<3

På måndag ska Erik äntligen hämta ut min telebobb som kom under veckan. Men pga alla röda dagar ocg jag jobbar så finns det ingen tid. Men på måndag är jag finally ledig så då ska den hem till mig.

Under tiden jag skriviy detta har mina älsklingar diskar färdigt och dammsugat. Å jag ligger bara i badet och mår så förbannat BRA. Idag är en bra dag<3


Lillfis och Nova ifrån igår<3

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤