DET BÖRJAR FÖR TIDIGT

Idag drar det igång med jobb igen då. Börjar dock inte förens 16.30 . Tycker de är ganska skönt för då slipper jag lämna fisen på dagis och få nästintill en hel dag med honom trots att man ska jobba. Och eftersom jag har ganska många sånna pass så är fisen väldigt väldigt sällan påd dagis nu. Snittar väl 1-2 ggr i veckan har han gjort nu de sista veckorna.

Men med en nöjd fis och nöjd mamma kan de inte va bättre ♥ . Tycker de är synd att jag skulle lämna bort han trots att jag är hemma när han kommer spendera mer än halva sin barndom/ungdom i skolan. Tycker det är förskräckligt att det ska börja så tidigt med dagis osv när det finns så mycket nu idag med det sociala. Sen hänger det väl lite grann på ett intresse ifrån en förälder att underhålla ett barn och se till att den lär sig de sociala och kommunikation osv. Dock är det skit bra att dagis finns också för de får en annan stimulans och lär sig väl en hel del där också. Men tycker att en del kanske tar det för lätt de med att lämna bort mer än att ha dem hemma och lämnar bort för att få egen tid eller vila upp sig. Det är inge annat än nyttigt att umgås med sina barn. Är man trött kan man variera som förälder, så ena kanske är med barnet ett par timmar så den andra får sova, osv.

Nu låter de som om jag kritiserar alla som lämnar barn på dagis. Men detta är min åsikt. Sen har varje individ sin egen och hur man väljer att uppfostra sina barn och tur är väl de. Jag tycker bara att tvånget att skjutsas iväg till dagis när de inte behövs börjar allt för tidigt. Umgås och hitta på något tillsammans med barna är ju guld. Jag skulle kunna gå hemma 24 timmar om dygnet med Benjamin om jag visste att de fanns pengar till de.

Så ni kan ju bara gissa vad jag längtar tills jag är mamma ledig och får snosa på mina 2 barn hela dagarna. För inte lämnar jag fisen på dagis 3 dagar varje vecka om inte behovet finnes.

Men nu är det en bajsblöja som kallar på mig. Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤