sista frukosten

Precis avnjutit en sista frukost hemma med barnen nu. Nästa frukost tillsammans är på lördag. 
Stora älskling är på YKB kurs idag fram till kl 16 på Gustaf fröding, skulle få frukost och 3rätters pratade han på. 
Antar att han inte är så ledsen att behöva åka iväg och få i sig en hel del med god mat. ;)
 
Hemma går jag med ångest, räknar ner timmarna inför imorgon. Började redan igår att räkna. 
ATT DE SKA VARA SÅ JOBBIGT ATT KOMMA IGÅNG?! 
Och jag vet att går jag runt och är ledsen osv så känner barnen utav det, det speglar sig.
Men hur kan man inte? . Håller på att börja gråta bara jag tänker på det..
SUCK...Villl bara veta i förtid över hur lämningarna går. 
Jag tackar gudarna varje dag för att vi har världens bästa mormor/morbror som hela tiden ställer upp på oss och hjälper mig med att hämta barnen tidigare. HELA tiden ställer ni verkligen upp.
TACK -v- Har ingen jävla aning om vad vi skulle ha gjort utan er. 
 
Nu här hemma röjs det, iallafall av Celine. Benjamin sitter och äter kex och dricker mjölk framför Mascha och björnen. Om en liten stund ska jag plocka iordning här hemma och fixa med tvätten och ta oss en skogspromenad innan Celine ska sova. 
 
Vi har även provat ut overaller här hemma inför vintern, vinterjackan har kommit, mera mössor,vantar osv. Och tagit fram termobyxor, sockor, mormors stickade tröjor, halsduk,mössor mm mm och tvättat, så nu ska det med sånt inför dagis imorgon med. Även bra att ha allt sådant iordning här hemma. Snart är kylan här.
Och om 8 veckor är 1a advent här, så mysigt. 
Då har vi fått pelletskaminen och eldar för fullt, värme och mysfaktor på topp! 
Antar att vi även gjort den första julskinkan då och äter en mysig adventsfrukost (omjagejjobbar). 
Längtar tills man kan gå ut med barnen och göra snölyktor, snögubbar, åka pulka och leka i snön.
Någon mer som längtar? Man får ju även tänka att efter vintern kommer våren ;) .. 
 
Och även i vinter ska huset få sig ett lyft här inne. Prio 1 är hallen. Nytt golv, fräsha till trappen, panel och ny tapet. Det är så fint när jag tänker på det så det pirrar i kroppen.
 
Nåväl.. Nu är tvättmaskinen färdig, Celine klättrar på mamman och jag ska fixa med disken.
 
Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤