egoistisk mor.

I 3 nätter har Celine varit jätte tråkig och jobbig. Gnäller i stort set nätterna igenom. Timmen man får till sömn är lätträknad.. Tänderna på överkäken som spricker igenom antar jag, ena har kommit fram ordentligt. Så ni kan ju gissa hur mycket hon gnisslar tänder nu ;) .. Jobbigt är det iallafall när man inte får ordentligt med sömn. 
 
Fått höra att det var ett tag sen jag bloggade. Och ja, det var det. Brukar välja mina dagar att skriva. Har jag inget vettigt att skriva så skriver jag inget. 
Även om det ibland skulle vara skönt att bara skriva ner allt man tänker och känner så låter man bli.
 
Idag har siss'h och Ellie varit här och lekt i 4 timmar nästan. Hur skönt och bra som helst. Haft en fantastisk eftermiddag. Tusen tack för den!! . . Tänk allt vi 2 gått igenom ihop, allt vi gjort. Alla timmar av prat, allt gråt, festande, sängprat i timmar och listan kan göras lång. Så himla glad att jag har dig så  du anar inte. 
 
Nästa vecka går vi in i sista veckan som mammaledig. Vet inte riktigt vad jag känner. Ska bli så jävla skönt med en ordentlig inkomst. MEN känns som om Celine är alldeles för liten att börja på dagis. Känner mig inte alls redo att lämna henne, inte alls.. Vet att hon är i jätte bra händer där borta, många kamrater, kommer börja 2 st i hennes ålder nu i höst. Och att hon har Benjamin betyder mycket.. Men ändå jätte jobbigt tycker jag :( Tidiga mornar och sena kvällar.. 
Erik pratade på att gå hem redan i november på pappa ledig och va ledig fram tills januari. 
Annars är han hemma from 10/12-4/1-16.  Hoppas han tar from november. Blir det inte så många veckor på dagis till och börja med. 
 
Hur förberedde ni er på dagis? 
Jag känner mig jätte elak, som en egoistisk mor som går iväg å jobbar när hon är så liten... 
 

Kommentarer
Kommenterat av: A

Hon kommer å få det toppen bra på dagis!!å du kommer få det toppen bra på jobbet!tänk allt du får gör ifre:äta,prata färdigt meningar,gå på toa i fre he he;-)
Ja skola in barn nr 2 när hon va 13,5 månader.fördelen va ju att hon hade vart mä å lämna/hämta storasyster under ett års tid då inskolningen gick på typ tre dar!!

2015-09-17 kl 18:22:25

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤