Mörker datum

25/4-2011 somnade min älskade kusin Andreas in.
Alltså 5 årsen idag. Tiden går, men det känns som det var i går vi höll den mest stadigaste kontakten via msn/sms. Han var den som kände mig mest nästan och ändå bodde längst bort. 
Kommer alltid vara tacksam för allt du gjort. Och jag kan stolt säga att det är en stor ära att bära vidare Andreas namnet i Benjamin. (Benjamin Erik Andreas) . på så vis är han alltid med oss. 
 
Det är även 3 årsen vi begravde svärfar idag. 3 hela årsen. Vad tusan?! Känns som de var igår vi var hemma hos han och Ulla på herrhagen och vi skulle ta hissen ner å han vräker ur sig på nått fult sätt 'ettta jaaa' . vi brukar köra på den ibland jag och Erik och le lite grann. Kommer alltid minnas hur han sa de och hans min. 
3 årsen ett sista farväl gavs. Men här hemma pratar vi mycket om honom. 
' nu ser farfar att inte du äter Benjamin, så bäst att du äter så du blir lika stor och stark som farfar. ' 
' din farfar jagade och sköt älgar, din farfar hade en jätte stor mage.' osv osv listan kan göras lång. Vi pratar mycket om himlen. Att man kommer dit när man blivit gammal eller mycket sjuk.
Benjamin funderar mycket kring sånt varför just hans farfar blev sjuk och nu även min.
Men det känns bra att ha Torbjörn nära oss genom att prata om han. Känns som om Benjamin får en relation till han fastän han aldrig lärde känna honom. 
 
Så 25/4 känns som ett mörkerdatum nästan. Huua!  Hoppas inget hinner hända nu på 1 timme.
 
Hittade bild på facebook häromdagen på Benjamin ifrån hans 2årskalas.  Vad han har växt på bara 2 år!!!!! Hur stor kommer han inte vara om 2 år?!
 
 
Och en liten Benjamin, bara 2-3 dagar liten. 
 
Nu ska jag släcka mina ögon. Hoppas ni får sova gott.

Kommentarer
Kommenterat av: Anonym

På Torbjörns dödsdag skriver du "födelsedag". Och nu skriver du 4 år.... Det är TRE år sedan.

Då får vi se om du godkänner den här kommentaren eller bara ändrar i inlägget som du gjorde sist angående hans "födelsedag"... Eller om du kommer med något spydigt....

Svar: 'eller om du kommer med något spydigt' sluta läs om du stör dig när man skriver fel! ingen som tvingar dig EMMA SYVERTSSON. Eller ska man behöva låsa igen?!
sara persson

2016-04-26 kl 00:12:40
Kommenterat av: Emma

Lämna mig och min familj ifred, skulle jag ha kommenterat på din blogg hade jag stått för det!! Sluta försöka skapa bråk hela tiden. /EMMA SYVERTSSON.

Svar: Hahaha men lilla vän. Hur kommr de sig att DU har samma ip som den som skrev inatt då? :)
sara persson

2016-04-26 kl 09:39:55
URL: http://eembla.blogg.se
Kommenterat av: Anonym

Varför ens gå in å läsa Saras blogg när du inte tycker om henne. Är du så jävla nyfiken å inte kan låta henne och hennes fina familj vara.

2016-04-26 kl 09:46:07
Kommenterat av: Anonym

Printa och lägg upp kommentarerna så får vi se om det är samma ip. ;)

Jag kommer inte kommentera mer. Jag fick sms om att du anklagar mig för detta. Så tro inte att jag läser din blogg.

Svar: SÅ! Titt jävligt noga. å de är jah som går med NÄSAN högt eftersom DU ljuger som en gris!
sara persson

2016-04-26 kl 10:05:17
Kommenterat av: Anonym

Oj, bäst att skriva att den sista kommentaren va från mig. /EMMA SYVERTSSON.

2016-04-26 kl 10:05:42

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤