22 days left

Sitter ensam hemma framför tv'n. Kollar igenom missade glamour avsnitt.
Antar att jag har svärfar hos mig här brevid mig nu. Han älskade det. 
 
Barnen tvärslocknade strax efter kl 20.  Efter en HEL eftermiddag ute där vi lekt med kaninerna, lekt med vatten, varit ute med Chewy x2, åkt rutchekana, lekt lego, ätit mat på altanen, mamma&Tindra kikade förbi en stund.
 
Och vill ni veta vart älskling är?! Jesper, Leffa, Krister, Robin och Damberg har tagit med honom till Karlstad.
Mamma kom hit förut och hämtade upp honom då han trodde att han skulle till Krister och Kicki och bära lite möbler. Istället så satt alla där och väntade in honom. De hade druckit öl och mått gött på altanen innan de blev inkörda av Sofie och mamma in till Texas Longhorn. 
Väl där hade älskling fått en guldmedalj, han åt 1,5 kg kött. Tydligen inte många som klarar det, men det gjorde han.. Min blivande. 
Nu är de och bowlar på nöjes och vem vet när jag får hem min blivande igen? ;).
Helt fantastiskt vilka fina människor vi har i närheten som tog ut honom på detta. Helt jävla fantastiska är ni. På alla sätt och vis. Han är SÅÅÅ VÄRD DETTA!!!! 
(Kort kommer i annat inlägg)
 
OCH prästen har varit här idag. Kan ni förstå att om 22 dagar är vi gifta. Vi diskuterade en hel del, om allt. Mycket kom upp som man inte ens hade tänkt en tanke på. Och vi gick igenom allt. Vi ska till kyrkan om en vecka och diskutera det sista. Och jag hade hört en hel del skräckhistorier om denna präst vi fick. MEN jag må säga, att det känns riktigt riktigt bra. Och han verkar tillgodose oss och vill att allt ska bli som vi vill. Han vill även följa oss i det onda å de goda om det behövs, han ville hjälpa oss med våra "problem" runtom och han finns där för oss.
Känns tryggt att kunna känna så för en präst. Och att han även var villig att hjälpa oss. 
Och visst, han är väl inte som alla andra präster kanske. MEN det kommer bli en vigsel att minnas ;) . 
 
Jag har även varit till Maggan under veckan och hon ska fixa det sista på klänningen. En del av köttet är inhandlat, alkoholen fick vi ju och vi har även köpt dricka. Snart är vi där och sen har vi en hel framtid tillsammans,på riktigt. Då är vi ett. 
 
Det har även gått disskusioner lite här och var har jag hört om att Erik skulle ta bort Syvertsson. Och har även ni hört det så stämmer det inte. Han kommer behålla Syvertsson i mellannamn och lägga till Persson i efternamn. "För skulle han byta efternamn så skulle far hans vända sig i graven" . 
Men nej, det tror jag inte. Jag tror faktiskt inte det finns någon som är så stolt över Erik som just Torbjörn är. 
För jag känner ingen som tagit sig så långt som Erik, växt så som person, var alldeles nere på botten, söp och härja hej vilt, men hade inget arbete, ingen inkomst, ingenting förutom festa och härja med vänner på helgerna.
Så när han träffa mig fick han faktiskt en trygghet. Jag är hans trygghet. Jag har stannat igenom allt hos han, och han har stannat hos mig. Likaså är han min trygghet. Och jag vet att svärfar är stolt över att han har gått ifrån den botten till att ha allt nu idag, arbete, inkomst, hus,fin bil, barn, giftermål, glädje och lycka i livet. 
Så att han skulle vända sig i graven det har jag svårt att tro. Eller jag VET att han inte skulle göra det.
Det sårar mig bara så otroligt att höra att folk har mage att vräka ur sig något sådant. 
Till vilken nytta? För att såra Erik? Varför isåfall?
Ville bara reda ut det för jag vet att det är folk som funderar, jag vet att folk tror på sånt som de hör. Även om de inte frågar oss om vad som stämmer å inte stämmer. Men sanningen skrivs ju här. Jag bär sanningen med mig, hela tiden.
 
Nu snart ska jag krypa ner hos fisangrisan och snosa och hoppas att stora älskling är hyffsat pigg imorgon när vi vaknar ;) . 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤