Dålig period

 
I söndags så åkte hela familjen pluss mamma och Tindra till rudskogen där det var familjedag med hästridning/körning, löshoppning, dressyruppvisning och hoppning. Det var även tipspromenad och Tindra vann en ryktborste. 
 
Barnen red mer eller mindre hela tiden. Tillslut blev Benjamin så himla tuff och modig så han gick in själv till paddocken och talade om att han ville rida och de hjälpte han upp på hästen och han red utan mamma eller pappa brevid sig :) har en känsla utav att det kommer bli många många timmar i ett ridhus om ett par år OM vi inte har egen häst tills dess. De skulle va drömmen!! 
 
Annars under helgen har vi njutit utav bara tusan. Vi var upp till Rosis hästar och höns och myste där under lördags eftermiddagen innan vi åkte hem och åt kex, ost och mys.
 
 
Och i fredags var även älskling med mamma och hälsade på Kenneth. 💖 
Hela tiden tänker jag på honom. Hela tiden går jag runt med en klump i magen. Och jag känner mig mer eller mindre gråt färdig från och till hela dagarna. Är inne i en jobbig period nu tror jag. Det har varit så mycket på ett år. Jag är påväg att förlora en 3dje som betyder så jätte mycket för mig. 
 
Som Erik sa, att han förstod inte varför det var så jobbigt att träffa honom som det var. Han kunde inte sluta tänka på han efteråt. 
 
MEN man visste att man alltid kunde fråga han om man behövde låna kärran, Erik och han tränade mycket tillsammans, han är min farbror och jag tillbringade mycket av min uppväxt där då jag var dagbarn hos Lotta. De har alltid uppvaktat oss i familjen såsom dop och bröllop. Klart som tusan man bryr sig och känner för någon när man delar samma blod tynar bort i den äckliga vidriga sjukdomen. Fyfan åt helvete vad jag hatar cancer. Jag hatar den. 
 
Och mitt i allt detta så har jag börjat må dåligt över att vara ifrån min egen familj på kvällar och helger. Kämpa med barnvakt de kvällar jag jobbar. Även om de aldrig brukar vara några problem så är det ändå jobbigt att vara ifrån barnen den tiden på dygnet.
Och även på helger och nu när storhelgerna kommer krypandes. Jag vill inte vara ifrån barnen och älskling mer. Jag vill inte känna att jag missar värdefull tid med dom. Jag vill inte känna att jobbet går före dem. Att man sätter jobbet främst. För så är de inte.
Familjen kommer först, alltid. 
OCH jag vill inte jobba storhelger, jag vill inte jobba så mycket man gör för den sketna lön man får in på kontot 1ggn i månaden.
 
Jag älskar all personal, alla vårdtagare men nu kickar hjärnan på högvarv och jag har börjat tänka och värdera annorlunda. 
 
Man har ett liv och man lever här och nu.
Jag kanske har lite annat i rullning. Men mer om det när och om jag vet hur det blir med den saken. 
 
Jag vet bara att jag måste börja prioritera annorlunda.
 
 
This is my life 💖

Kommentarer
Kommenterat av: A

Styrka!!!

2016-10-06 kl 22:32:41

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤