2 år

Bilder ifrån helgen som var ;
 
 
 I fredags åkte vi till gmormor och morfar där vi firade Celine och morfar som fyllde år. Celine fick frost kläder och shampoo. Benjamin fick även minion shampoo.
Vi åt rotmos och fläsklägg och fikade innan vi åkte hem och nattade barnen.
 
Resten av helgen hängde jag med barnen då stora älskling målade carport taket. Och jösses vilket lyft!!! Jätte snyggt blev det. 
 
Vi var även till hästarna och hönorna några timmar på söndag eftermiddagen. 
 
Veckan som gått var Erik hemma i måndags när det var stägningsdag på dagis. Han följde även med på bamsegympan. Kul för Benjamin att visa upp de han gör. Bamsegympan är så kul, även jag längtar dit och tycker det är kul att det är varje månad. 9 gånger kvar har vi.
 
Och igår fyllde våran älskade lilla tjej 2 år!!! Hon kom 1 dag över beräknad födelse. Och jag minns än idag när vi skulle lämna Benjamin till mamma. Jag tror Erik hade ringt till henne och sagt att jag hade ont. Erik hade åkt och jobba på morgonen. Jag vågade inte säga att jag hade ont och trodde heller inte det var på gång så. Men tillslut fick han komma hem. Mamma kom även över på morgonen så vi fick packa leksaker till Benjamin och vid 8 åkte vi och då hade jag 3 min mellan värkarna i bilen. 
Vid 9 när vi var inne på förlossningen var jag öppen 6 cm. Herregud! Inte undra på att jag tyckte jag hade haft ont.
 
Jag bad om epidural så jag kunde röra mig och vara uppe och gå. Fick den ganska snabbt och sedan var de frid och fröjd. Kände inge annat än tryck. Vid 11.30 tror jag klocka  var när de tog vattnet och strax efter 12 började barnmorskan förbereda och "duka fram" 
 
Hon bad mig att krysta lite och se vad som hände. Å gissa om jag tog i, och där var tjejen påväg. 2 krystvärkar senare var hon ute. 12.14 exakt. Vi var helt chockade över vad snabbt och smidigt det gick!! Fulla av kärlek, glädje och saknad till Benjamin. Och känslan över att jag födde mitt barn. Igen. Jag och vi klarade det tillsammans. Igen.
 
 
Och nu 2 år senare har vi en tjej med så oerhört mycket kärlek i sig, vilja och energi. Aldrig någonsin kunde jag drömma om detta. Att jag skulle få en sån fin familj. Aldrig någonsin. 💞
 
Dagen igår hade de tagit fram flaggan för C på dagis och de hade sjungit för henne. Och sedan när jag slutade jobba så var de snabbt att hämta barnen och åka hem för att plocka ihop innan folken börja droppa in.
 
Kusin Sofie kom och där fick C en jätte fin frost väska med tatueringat. ( 1 paket fattas som hon ska få ) , sen kom farmor & faster Clary och Anita B. 
 
Sen kom morbror, mamma, Leffa och Tindra. Och älskling kom hem.
 
Hon fick MASSA fina kläder, frost servis, docka med matstol, dockvagn, frost vantar, frost handduk och kudde, godis, frukt, målarpapper, vattenfärg och penslar.
 
Sedan kommer morfar och Am när de kommit ifrån mallorca. 💞
 
Tänk vilka fina människor vi har som kommer och firar våran tjej 💞 tusen tack!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤