Fin helg 💕

 
Har i 4-5 dagar varit helt utan kött. Har mĂ„tt sĂ„ FRUKTANSVÄRT illa efterĂ„t jag Ă€tit kött under en tid, alltsĂ„ magsjuke illamĂ„ende. För kött. SĂ„ jag gjorde en total omvĂ€ndning. Utesluter ALL kött. Fisk kanske nĂ„gon gĂ„ng. Men kĂ€nner inget sug alls till det heller om jag ska vara riktigt Ă€rlig. IsĂ„fall grillad lax eller nĂ„got i sommar.  
Och bilden ovanför visar spagettie och köttfÀrsÄs gjort pÄ quorn, sÄ himla gott! Alltid nÀr jag Àtit nÄgot med köttfÀrs som t.ex köttfÀrsÄs har jag nÀstan fÄtt kvÀljningar efterÄt. Och nu kan jag Àta med ett gott och rent samvete och mÄr BRA efterÄt. Det Àr ju inte första gÄngen jag Àr veg. Men nu ser jag allt annorlunda och kÀnner mig annorlunda. TÀnker annorlunda. Tror inte jag kommer trilla tillbaka till köttrÀsket inom den nÀrmsta framtiden. Men vi fÄr se.
 
SĂ„ sitter ni pĂ„ nĂ„got gott vegrecept sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna skicka det. 😊
 
 
Å nu förstĂ„r jag Ă€ven varför alla Ă€r sĂ„ jĂ€vla snygga pĂ„ kort. de Ă€r ju filtret ifrĂ„n snap 😂 de kunde till Ă„ med rĂ€dda mig. 
 
 
Celine Ă€lskar och leka med snapcameran iallafall. VĂ€rldens sötaste 😍👌 
 
 
Vi har köpt en jÀtte fin rotting möbel!! Vi har ju matsalsbord med 6 stolar i rotting pÄ altanen nu idag. Men vill göra altanen mysig sÄ vi hittade en som sÄlde pÄ fb och fick den för 1900:- vilket kap!! SÄ det hÀmtar vi hem i april. Och matsalsbordet fÄr flytta ut pÄ soldÀcket. Kan se mig sjÀlv ligga i den dÀr soffan pÄ sommarkvÀllarna med en bra bok i handen nÀr barnen somnat och Àlskling jobbar. 
 
 
Det har varit en sĂ„n bra helg 💕 
 
I fredags hÀlsade vi Àntligen pÄ pappa innan jag Äkte pÄ kvÀllsjobb. Inte vart hemma hos honom sen gud vet nÀr. 
 
Och i lördags hjÀlpte Àlskling Marianne och flytta. Jag och barnen Äkte till stallet dÀr Belle var och sedan hÀngde vi i lekparken. 
Sen pÄ eftermiddagen Äkte vi till finaste siss'h och hennes familj pÄ grillkvÀll. Hur mysigt som helst som avslutades med kortspel och en massa hÀrliga skratt. Ser fram emot nÀsta gÄng vi ses. 
NÀr vi kom hem nattade jag barn och Àlsklig drog ivÀg till Leffa med 2 whiskeys i högsta hugg. Jag somnade innan klockan slog 22. 
 
Idag vaknade vi upp kl 9. Igentligen 8. Benjamin sov till kl 10.!!!!. 
SĂ„ har vi hĂ€ngt hos mamma och c/o pĂ„ förmiddagen. Och vi Ă„t vĂ„ran första lunch pĂ„ altanen och resten av dagen spenderades ute till kl 17. Skogen, AnitaB och lekparken💕 sĂ„ himla rik pĂ„ livet Ă€r jag idag. Vilken fin dag de varit 💕
 
 
Tindra kom hit i eftermiddag sĂ„ jag fick borsta hennes hĂ„r. Fytusan! i all hysteri som var sĂ„ klippte jag bort vĂ€rldens tuss. Efter Tindras godkĂ€nnande sĂ„klart. Men det blev bra, tilslut. Varenda toss Ă€r borta och det blev en fin flĂ€ta. Imorgon ska vi till frissan och klippa det kort. Hon kommer bli vĂ€rldens finaste, Ă€ven om hon Ă€r pain in the ass sometimes 😂👌
 
Och idag fyller farbror Kenneth Ă„r. Grattis pĂ„ din dag vart du Ă€n Ă€r 💕 
Erik var till Lotta ikvĂ€ll Ă„ lĂ€mnade grejer och hundarna fick leka. SĂ„ om 2 helger ska vi dit och grilla. Det ser jag fram emot 💕

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihÄg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

NÀr dina steg har tystnat, finns ÀndÄ ekor kvar. NÀr dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vÄrt hjÀrta, tar fram dem dÄ och dÄ, sÄ kommer du för alltid att vara hÀr ÀndÄ.
Vila i frid Baraa ❀