MIN DRÖM

En av mina drömmar : 

1. Att köpa tillbaka barndomshuset på smårisvägen. Tyvärr är det så sjukligt nedgånget utvändigt nu så man blir gråtfärdig när man åker förbi. 
MEN, i många år nu har jag drömt om att endag få köpa tillbaka det och renovera upp det. Alltid varit en dröm att få köpa ett halvgånget hus för att renovera upp det igen. Och smårisvägen ligger mig så varmt om hjärtat. ❣️ Tänk om man endag fick plocka vinbär ifrån vinbärsbusken eller äpplen ifrån äppelträden på höstkanten. 
TÄNK att då köpa tillbaka det tillsammans med Erik och vi fixar det och flyttar in i det. Vemvet. Om 10-12 år är ju första ungen utflugen kanske så då behöver vi ju knappast 170kvm. Bättre med ett nyrenoverat hus med friggebod på gården kanske. 🙈 
Det pirrar av bara tanken. Då har jag till å med plats med en liten damm på gården.  

2. Att börja rida igen. Har till och med tänkt på att skriva in mig på en ridskola. Men när tusan ska den tiden finnas? Hinner ju knappt med mitt liv som det är nu idag. Men endag. Då ska jag börja rida igen. Och lära mig det, på riktigt. 

3. Att arbeta med något som jag verkligen brinner för. Men vad det är vet jag inte. 
Yrken som jag är intresserade av: 
  • Polis
  • Ambulanssjuksköterska
  • Barnmorska
  • Arbeta inom socialen (något kring barn) 
Jag har ingen som helst aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Nu i höst ska jag läsa 2 stycken tilläggskurser i min undersköterska utbildning. Palliativ vård och demens. 

Klarar jag dom två kurserna funderar jag på att plugga upp matten och svenska B’n till våren.  Tyvärr något man måste ha godkänt i om man ska plugga vidare. 

3. Drömmer även om att bli ekonomiskt oberoende. Kunna köpa saker när jag vill. Tur jag börjar jobba heltid om ett år så jag kan börja spara igen. 😅 Vemvet, nästa stora köp kanske blir ett hus??? 🙈🙈 

4. Att bo på ett ställe där jag verkligen trivs. 
Nu älskar jag vårat hus men hatar vissa grannar 🙈 Känns som man trippar på tå för alla ser och hör allt. Och gnäller om allt. Nu är våran kaningård för liten så det är därför dom rymmer. Men what?! har du ens nån aning om vilken lyx våra kaniner har som har en stor bur + en stor jävla gård som de kan gräva hur de vill i. Inte alla kaniner som har det må du tro. 

MEN. 

Det tåls även att säga att jag älskar mitt liv jag och Erik byggt upp tillsammans. Men dessa målen/drömmarna önskar jag att jag endag får ta del av tillsammans med Erik. Alltid han vid min sida. Han får följa med på mina galenskaper 😅 

(null)


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤