Benjamin 11 år

Benjamin hann att fylla 11 år också. Tänk att om ynka 2 år har vi en alldeles egen tonåring i huset. Helt galet fort går det. 
Du är en kille med stort hjärta som är ödmjuk och fin rätt igenom. Du vill ha rättvisa och blir ledsen om någon far illa eller om någon behandlas illa.
Du har stora frågor och funderingar om allt mellan himmel och jord.
Du är duktig på idrott och sport och älskar att fiska. Häromdagen drog du upp en gädda när du var ute och fiskade med dina kompisar.
Du är rolig och har ett skratt som bubblar i hela kroppen och smittar av sig.
Du är en tänkare och tänker mycket på saker och ting men du är även duktig på att släppa saker som har varit, du ältar inte.
 
Jag är så stolt över dig Benjamin. Jag är så glad över att du har så många kompisar. Att du har morföräldrar som bryr sig så mycket om dig. Att farfar ifrån himlen tittar ner och skrattar de gångerna du säger något knasigt. Även han skulle vara stolt över dig. Minns den dagen Erik berättade för honom att han skulle bli farfar, en tår kom. Jag kan bli arg över att han togs bort ifrån oss för tidigt. Att inte mina barn fick chansen att lära känna honom. Att de bara lär känna honom via det vi säger och berättar.
Det är orättvist på så många plan.
Men jag är glad över att du har så fina människor i ditt liv. Som faster Emma, kusiner. Morbror Jesper och moster Tindra. Mamma, pappa, gammelfarmor, gammelmormor och morfar. Och såklart mormor och morfar. Och även andra vuxna som säkert kommer kunna bli bra förebilder till dig.

Tack världens bästa Benjamin för att just du är den du är och att du kom till oss för lite mer än 11 årsedan med dina 4510gram och 57 centimeter lång.
Vi älskar dig.

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

När dina steg har tystnat, finns ändå ekor kvar. När dina ögon slocknat, vi alla minnen har. Vi spar dem i vårt hjärta, tar fram dem då och då, så kommer du för alltid att vara här ändå.
Vila i frid Baraa ❤